پسر جهنمی 2019

تاریخ ارسال : 1400/10/11

تا زمانی که ریبوت «پسر جهنمی» را نبینید، هرگز متوجه نخواهید شد که چقدر در زندگی خود به گیرمو دل تورو نیاز دارید.

تا زمانی که ریبوت «پسر جهنمی» را نبینید، هرگز متوجه نخواهید شد که چقدر در زندگی خود به گیرمو دل تورو نیاز دارید.

امضاهای سبک فیلمساز چیره دست مدتهاست که از بین رفته اند: نگاه دقیق او به جزئیات در بزرگترین هیولا و کوچکترین پری، تعادل آهنگین ماهرانه او از چیزهای عجیب و غریب و غریب، و - مهمتر از همه - علاقه آشکار به مخلوقاتش، چه خوب و چه بد. درعوض، زیر نظر کارگردان نیل مارشال، بمب‌های خالی و میلیون‌ها روش خونین برای تکه‌تکه کردن بدن به دست می‌آییم که تعداد بسیار کمی از آنها مبتکرانه هستند.

مارشال نقش دل تورو را برعهده می گیرد که فیلم اصلی پسر جهنمی در سال 2004 و دنباله آن، «پسر جهنمی II: ارتش طلایی» محصول 2008 را کارگردانی کرد، فیلم هایی که زوج ایده آلی از کارگردان و ستاره با ران پرلمن به عنوان ابرقهرمان عاقل و نیمه شیطان بودند. و در حالی که پیروی از آن ردپای محترم برای هر کسی کار سختی است، مارشال - که بیشتر فیلم های ترسناک و فیلم های تلویزیونی به نام خود دارد، از جمله "بازی تاج و تخت" - اجازه داد برداشت خود از این شخصیت به شدت از کنترل خارج شود. .

درست است، این تا حدی موضوع است. فیلمنامه اندرو کازبی که بر اساس مجموعه کمیک «اسب تاریک» مایک میگنولا ساخته شده است، به طرز عجیبی نابهنگام و خودآگاه است. همچنین با فلاش‌بک‌ها و مماس‌های فراوانش که شخصیت‌ها و داستان‌های فرعی بیشتری را معرفی می‌کنند، پر شده است. و این «پسر جهنمی» واقعاً در آخرین قطره‌ای از رتبه‌بندی R خود غرق می‌شود، در حالی که فیلم‌های قبلی PG-13 بودند و خشونت گرافیکی، ناسزاگویی، و در کل زشتی را افزایش می‌دادند. این همان ددپول سازی بیشتر شخصیتی از قبل بی احترام و نامناسب است و - برای مدتی کوتاه - مسلماً نوعی ضربه زدن است.

اما صرفاً به این دلیل که یک فیلم مضحک است و می‌داند که مضحک است، به‌طور خودکار مضحک بودن آن کارساز نمی‌شود. «پسر جهنمی» وقتی خنده‌دار نباشد، دیگر سرگرم‌کننده نیست - وقتی ناگهان دنده‌ها را به حالت خونین‌تر و خشن‌تری تغییر می‌دهد. و در نهایت، فیلم به نقطه ای از جنون افراطی و افراطی می رسد. حتی اگر سکانس‌های اکشن به شیوه‌ای هیجان‌انگیزتر طراحی و اجرا می‌شدند، ممکن بود این قابل تحمل‌تر بود. درعوض، ما با وحشیگری زمخت و رایانه‌ای مواجه می‌شویم که با آهنگ‌های سرودهای راک که بیش از حد پخش می‌شوند، ویرایش می‌شوند، مانند «به کابوس من خوش آمدید» آلیس کوپر و «قلب من را شروع کن» اثر موتلی کرو.

در مرکز همه چیز، دیوید هاربر بی پایان جذاب و جذاب تنها می تواند کارهای زیادی انجام دهد. او بیش از حد توانایی وارد چکمه‌های غول پیکر پرلمن می‌شود تا نقش پسر جهنمی را بازی کند. خوب است که می بینیم ستاره «چیزهای عجیب» پس از یک عمر کار با شخصیت های فرعی قوی همچنان نقش های اصلی را بازی می کند. هاربر ظاهر مناسبی دارد، نگرش گریزلی، روشی با یک لاینر تند. او حتی این فرصت را پیدا می‌کند که جنبه حساس پسر جهنمی را که در اعماق بیرون بدن قرمز و قرمز او مدفون شده است، کشف کند، زیرا شخصیت به حقیقت واقعی بودنش پی می‌برد. (چون البته، این «پسر جهنمی» یک داستان اصلی است. هر قهرمان کتاب های مصور یک داستان دارد، و معمولاً بیشتر از آن.) اما به طور فزاینده ای، از او خواسته می شود تا چیزی بیش از قدرت بی رحمانه مشارکت کند. او همچنین با ناله های بسیار زیادی گیر کرده است، از جمله یک جناس واقعا وحشتناک در پایان که باعث شد من با صدای بلند روی صفحه بگویم: «اوه نه، نه نه نه».

برای توضیح طرح از کجا شروع کنیم؟ صدها سال پیش، شاه آرتور (بله، آن شاه آرتور) ملکه خون شریر نیمو (یک میلا جووویچ خون آشام) را به قتل رساند، بدن او را تکه تکه کرد و قطعات را در جعبه هایی قرار داد تا در سراسر زمین پنهان شوند. (مردم، این فقط در چند دقیقه اول است.) تا امروز، پسر جهنمی، به عنوان یکی از اعضای دفتر تحقیقات و دفاع ماوراء الطبیعه، در نهایت مجبور شد با نیمو بجنگد، زیرا او دوباره جمع می شود و قدرت هایش را جمع می کند. برای ایجاد ویرانی برای بشریت این یک توضیح بسیار ساده شده از طرح است. خیلی بیشتر در این راه اتفاق می افتد، اما نیازی نیست که مغز خود را با آن شلوغ کنید.

پسر جهنمی برای خودش نیروی بسیار قدرتمندی برای مبارزه با این بد باستانی به نظر می رسد. با این حال، او از ساشا لین از «عسل آمریکایی» کمک می‌گیرد، و به عنوان یک روشن‌بین جوان، لهجه‌ای بریتیش‌ای بداخلاق می‌زند. دانیل دای کیم به عنوان یک عامل نظامی بریتانیایی با یک راز. سوفی اوکوندو به عنوان یک بیننده اشرافی. و ایان مک شین در نقش پروفسور بروم یا همان طور که پسر جهنمی او را پدر می نامد. او همچنین باید با اعضای یک جامعه نخبگان چند صد ساله مبارزه کند. یک خوک غول پیکر سخنگو (استیون گراهام)؛ و غول های واقعی اوه و نازی ها چون البته نازی ها هم هستند. هاربر به طور جداگانه ممکن است یک یا دو لحظه طنز با همبازی هایش داشته باشد، اما به تدریج که فیلم به سمت پایان کثیف و نامتعارف خود متزلزل می شود.

و فقط ... پایان نخواهد یافت. پس از مدت زمان طولانی دو ساعته، «پسر جهنمی» خوش بینانه نشان می دهد که شروع فرنچایز خودش است، اما احتمالاً در عوض در برزخ گیر خواهد کرد.

سکوت

تاریخ ارسال : 1400/10/11

خنده‌دار است که شرکتی که احساس می‌کند در حال تسلط بر دنیای سرگرمی است، در مورد پایان آن وسواس زیادی دارد. از «جعبه پرنده» تا «چگونه به پایان می رسد» تا «محموله»، نتفلیکس با فیلم های اصلی درباره روز فروپاشی جامعه غریبه نیست

خنده‌دار است که شرکتی که احساس می‌کند در حال تسلط بر دنیای سرگرمی است، در مورد پایان آن وسواس زیادی دارد. از «جعبه پرنده» تا «چگونه به پایان می رسد» تا «محموله»، نتفلیکس با فیلم های اصلی درباره روز فروپاشی جامعه غریبه نیست. با توجه به تماشاگران بسیار زیاد «جعبه پرنده»، جای تعجب نیست که آنها به خوبی در این زیرژانر تلاش می‌کنند، اما من نمی‌توانم تنها کسی باشم که احساس می‌کنم آنها کم‌کم و کمتر به فکر فرو می‌روند. آخرین آنها، «سکوت» را در نظر بگیرید، بازخوانی کسل‌کننده‌ای از ایده‌هایی که در فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی دیگر به‌طور جالب‌تری بررسی شده‌اند. حتی استنلی توچی که همیشه خوش‌آمد می‌گوید، نمی‌تواند به فیلمی که آنقدر شبیه یکی از بستگان موفقیت بزرگ جان کرازینسکی در سال 2018 است، هیچ ویژگی اضافه کند که باید فکر کرد که آیا نت‌فلیکس تلاشی برای متقاعد کردن تهیه‌کنندگان برای تغییر نام آن به «یک آرام» نداشته است. پارادوکس

در حالی که مقایسه کردن هر فیلمی با فیلم دیگر کاملاً منصفانه نیست، شباهت‌های بین «سکوت» و «مکان آرام» آنقدر برجسته است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. این اقتباس از رمان جان لبونز در سال 2015 نه تنها درباره موجودات مرگبار با شنوایی تقویت شده است، بلکه یک دختر ناشنوا و پدرش را در تلاش برای زنده ماندن نشان می دهد. کیرنان شیپکا در نقش الی اندروز، نوجوانی 16 ساله که در 13 سالگی شنوایی خود را از دست داد، نقش اول را بازی می‌کند. ناشنوایی به سختی مورد بررسی قرار می گیرد و نه بخش مهمی از داستان سرایی است. باز هم مانند فیلم کرازینسکی، به خانواده اجازه می‌دهد تا در سکوت ماهرانه‌تر با هم ارتباط برقرار کنند، اما همین.

موجودات "سکوت" از نوع زیرزمینی هستند که از غاری رها شده اند که در آن در حال پرورش و برنامه ریزی برای تسلط بر جهان در صحنه آغازین بوده اند. آنها که "vesps" نام دارند، به طور مبهم شبیه فرزندان پتروداکتیل و بیگانه گیگر هستند. آنها با شنیدن صدایی به سرعت حرکت می کنند و به نظر می رسد که کل جهان در یک یا دو روز دیگر توسط آنها ویران شود.

این واقعیتی است که با پدر آلی (توچی) و خانواده اش از جمله همسرش (میراندا اتو) و بهترین جوان (جان کوربت) روبرو می شود. آنها با نادیده گرفتن توصیه مسئولان برای ماندن در محل، شهر را ترک می کنند، به این دلیل که سر و صدای کمتری در انزوا وجود دارد. بهترین سکانس فیلم یک تصادف اتومبیل در یک جاده روستایی، یک قربانی، و فهمیدن اینکه اندروز در ماشینشان به دام افتاده اند را دنبال می کند. به طور منطقی به خوبی تصور و اجرا شده است.

متأسفانه، هنگامی که اندروز به جایی که می‌روند می‌رسند، سرعت «سکوت» تا حدی افسرده‌کننده کاهش می‌یابد. البته یکی از آنها صدمه دیده است. البته باید بروند دارو بیاورند. البته بازماندگان دیگری نیز وجود دارند که ممکن است بیشتر از موجودات تهدید کننده باشند. این نوع ترانه‌های قابل پیش‌بینی در صفحه‌ای که نویسنده می‌تواند جان تازه‌ای در آنها ببخشد، بهتر عمل می‌کنند. کارگردان جان لئونتی ("Annabelle") به نظر می رسد از مطالب خود در اینجا خسته شده است و متاسفانه شیپکا را به سمت اجرای ناسازگار و غیر جالب هدایت می کند. هیچ تعلیقی و هیچ دلیلی برای مراقبت وجود ندارد. جالب ترین چیز در مورد "سکوت" ممکن است رگه های بی رحمانه آن باشد، از جمله صحنه وحشتناکی که در آن یک زن و کودک پر سر و صداش از واگن مترو پرت می شوند. اگر لئونتی و شرکت در تلاش هستند تا خطرات دراماتیک این موقعیت را به تصویر بکشند، «فدا کردن یک نوزاد» ممکن است ارزان‌ترین راه برای افزایش تنش در کتاب بازی فیلم‌های ترسناک باشد.

اگرچه "سکوت" به سختی یک فیلم ترسناک است و این بزرگترین مشکل آن است. یک فیلم ترسناک به سهام نیاز دارد و شما هرگز آنها را اینجا احساس نمی کنید. باز هم، واقعاً باعث می‌شود که از طراحی صدا و سرعت «A Quiet Place» قدردانی کنیم تا ببینیم مفهوم مشابهی با چنین روشی بی‌اثر مدیریت می‌شود. این یک قطار شکسته کامل نیست که بیشتر به دلیل تصمیم هوشمندانه گاه و بیگاه توچی و سکانس جاده ای فوق الذکر است، اما مطمئناً فیلمی نیست که روشن کند چرا به نظر می رسد نتفلیکس به طور فزاینده ای نسبت به پایان جهان وسواس دارد.

انتقام‌جویان: پایان بازی

تاریخ ارسال : 1400/10/11

انتقام‌جویان: پایان بازی اوج یک دهه فیلم‌سازی پرفروش است که حاصل سال‌ها کار هزاران نفر است. این فیلم به گونه‌ای طراحی شده است که پرفروش‌ترین فیلم در بین تمام فیلم‌های پرفروش باشد

انتقام‌جویان: پایان بازی اوج یک دهه فیلم‌سازی پرفروش است که حاصل سال‌ها کار هزاران نفر است. این فیلم به گونه‌ای طراحی شده است که پرفروش‌ترین فیلم در بین تمام فیلم‌های پرفروش باشد، فیلمی با دوجین داستان فرعی که با هم برخورد می‌کنند و چهره‌های آشنا از بیش از ۲۰ فیلم دیگر. این واقعاً شبیه چیزی است که هالیوود قبلاً تولید نکرده است، نه فقط برای تأیید یا سوء استفاده از طرفداران این مجموعه، بلکه برای پاداش دادن به عشق، صبر و تحسین بی پایان آنها. چیزی که احتمالاً بیشتر از همه می خواهید بدانید: دیدن طرفداران جدی MCU که ناامید شده اند، سخت است. تمام کادرها را علامت می‌زند، حتی چند مورد را که طرفداران انتظار ندارند در لیست باشند، علامت می‌زند. این پایانی رضایت‌بخش برای فصلی از تاریخ پرفروش‌ها است که به سختی می‌توان آن را برای تماشای ناب به پایان رساند. از نظر ارزش سرگرمی محض، این فیلم در سطح بالاتر MCU قرار دارد، فیلمی که نمادین‌ترین قهرمانان خود را به جایگاه افسانه‌ای که شایسته آن هستند ارتقا می‌دهد و چند هیجان مشروع را در طول مسیر ارائه می‌کند.

نگران نباشید: من بسیار بدون اسپویل خواهم ماند. لذت اصلی این فیلم در این است که چگونه روایت فوق العاده پیچیده آن باز می شود، و اگر می خواهید آن را خراب کنید، می توانید به جای دیگری بروید. ناامیدکننده «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» با ثانوس به پایان رسید که سرانجام تمام شش سنگ بی‌نهایتی را که به شدت به دنبالش بود، دریافت کرد و سپس از آن‌ها برای از بین بردن نیمی از وجود، از جمله قهرمانان محبوبی مانند پلنگ سیاه، ارباب ستاره، و مرد عنکبوتی استفاده کرد. . «انتقام‌جویان: پایان بازی» چند هفته پس از «اسنپ» پخش می‌شود، زیرا قهرمانان باقی‌مانده سعی می‌کنند قطعات را بردارند و بفهمند که آیا راهی برای معکوس کردن نابودی تانوس وجود دارد یا خیر.

بلافاصله، "Endgame" به دلیل داشتن بازیگران فشرده تر و کوچکتر، قطعه متمرکزتر از "Infinity War" است. (متشکرم، تانوس.) این فیلم صبورتر و متمرکزتر است، حتی با وجود اینکه طرح داستان آن عناصری از دوازده فیلم دیگر را در بر می گیرد. در حالی که «Infinity» اغلب احساس می‌کرد که پف کرده است، «Endgame» به برخی از شخصیت‌های نمادین‌تر در تاریخ MCU این فرصت را می‌دهد تا قهرمان شوند. دیگر پیاده‌های صرفاً در طرحی ثانوس نیستند، مرد آهنی، کاپیتان آمریکا، بیوه سیاه، هالک و ثور با کمک ماهرانه هاوکی و مرد مورچه‌ای از جمعیت رهایی می‌یابند. به یک معنا، این انتقام‌جویان جدید است، و گروه فشرده‌تر ابرقهرمانان، من را به یاد جذابیت اولین فیلم «انتقام‌جویان» جاس ویدون انداختند، فیلمی که در آن شخصیت‌های قوی اجازه داشتند به جای اینکه فقط احساس کنند که به بند افتاده‌اند، از یکدیگر رد شوند. به یک ترن هوایی که در همان جهت حرکت می کند. همچنین فضا را برای برخی از بهترین آثار بازیگری این مجموعه، به ویژه از کریس ایوانز و رابرت داونی جونیور، که با تماشای این فیلم متوجه می‌شوند، کاپیتان آمریکا و مرد آهنی را برای یک نسل به چیزی بزرگتر از زندگی تبدیل کرده‌اند، می‌دهد. رضایت‌بخش‌ترین جنبه «Endgame» در این است که به دو قهرمان محبوب MCU، به جای غرق کردن آن‌ها در دریایی از فیلم‌های کوچک‌تر از دیگر فیلم‌ها، قوس داستانی شایسته آن‌ها را فراهم می‌کند. با روشی که آنها را قدیس می کند، به قصیده ای برای کل جهان سینمایی مارول تبدیل می شود.

چیزی که در مورد فیلمنامه کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی برای «پایان بازی» بهترین کار را انجام می‌دهد این است که شاید برای اولین بار انسان احساس می‌کند به جای اینکه صرفاً سعی در چیدن جدول برای چیزی در آینده داشته باشد، به گذشته نگاه می‌کند. این فیلم شامل عناصری از آنچه طرفداران درباره MCU می‌دانند و دوست دارند، ضربات شخصیت‌ها، ریشه‌ها و توطئه‌های فیلم‌هایی مانند «مرد آهنی»، «نگهبانان کهکشان» و «کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو» را به یاد می‌آورد. اسمش را بگذارید سرویس هواداران ارزان، اما یکی از بزرگترین مشکلات من با این فیلم‌ها، به‌ویژه «جنگ بی‌نهایت»، این حس است که آنها صرفاً تبلیغاتی برای فیلم‌هایی هستند که هنوز ساخته نشده‌اند. «آخر بازی» این را ندارد. مطمئنا، MCU ادامه خواهد داشت، اما این فیلم پایانی و عمقی دارد که تاریخچه MCU به آن داده است که دیگران فاقد آن هستند.

البته باید به عنوان یک فیلم هم کار کند. ساعت میانی کاملاً مانند MCU همیشه لذت‌بخش است، اما مواقعی وجود دارد که آرزو می‌کنم می‌توانستم لمس انسانی را در زیر سطح فوق‌العاده صیقلی و با دقت برنامه‌ریزی شده «انتقام‌جویان: پایان بازی» حس کنم. در ساعت اول طولانی، آرزو داشتم یکی از مکث‌های باردار درباره جدی بودن موقعیت به چیزی منجر شود که خودانگیخته یا تصمیم بازیگری که به نظر نمی‌رسد از طریق یک کمیته انجام شده باشد. تک تک جنبه‌های «پایان بازی» سال‌ها توسط فیلم‌های دیگر پیش‌نمایش شده و صدها نفری که برای ساختن فیلمی مانند این نیاز دارند، به خوبی تنظیم شده است. نتیجه فیلمی است که اغلب بیشتر شبیه یک محصول است تا یک اثر هنری. راجر ایبرت زمانی نوشت که «بازی‌های ویدیویی هرگز نمی‌توانند هنر باشند»، اما ممکن است از دیدن اینکه هنر بیشتر شبیه یک بازی ویدیویی می‌شود، شگفت‌زده شده باشد، چیزی که به‌طور قابل توجهی برنامه‌ریزی شده و مصمم است، فاقد هر چیزی که واقعاً بیننده را به چالش می‌کشد.

چرنوبیل

تاریخ ارسال : 1400/10/11

مینی سریال پنج ساعته عالی اچ‌بی‌او «چرنوبیل» با این جمله به پایان می‌رسد: «به یاد تمام کسانی که رنج کشیدند و قربانی کردند». این یک یادداشت نهایی مناسب برای مجموعه‌ای است

مینی سریال پنج ساعته عالی اچ‌بی‌او «چرنوبیل» با این جمله به پایان می‌رسد: «به یاد تمام کسانی که رنج کشیدند و قربانی کردند». این یک یادداشت نهایی مناسب برای مجموعه‌ای است که با مهارت فقط به آن افراد ادای احترام می‌کند، از کارگرانی که در انفجار جان خود را از دست دادند تا کسانی که برای حفظ آن جنگیدند تا دانشمندانی که صحبت کردند تا مطمئن شوند که دوباره این اتفاق نمی‌افتد. «چرنوبیل» که با ساختاری درخشان و با اجرای عالی جرد هریس، امیلی واتسون، استلان اسکارسگارد و غیره ساخته شده است، بی‌وقفه تیره و تار است، اما قدرت تجمعی قابل‌توجهی دارد. من هر ساعت را از ساعت قبل تاثیرگذارتر می دیدم، زیرا دیدگاه پیچیده و لایه ای یوهان رنک از کل کشوری که در اثر یک رویداد هسته ای تغییر کرده است، ویرانگرتر و ویرانگرتر می شود.

در ابتدا، "چرنوبیل" به طرز باورنکردنی اپیزودیک به نظر می رسد. ما با شخصیت های مختلفی در حوزه اتفاقاتی که در 26 آوریل 1986 رخ داد، ملاقات می کنیم، زمانی که یک تست ایمنی بسیار بسیار اشتباه انجام شد. کارگرانی هستند که مستقیماً در این آزمون دخیل هستند، اکثر آنها بی‌تجربه و بی‌اطلاع از آنچه دقیقاً انجام می‌دهند، و توسط یک تند تند و بدرفتار هدایت می‌شوند که آنها را مجبور به اشتباه می‌کند. امدادگران اورژانس محلی وجود دارند، مانند آتش نشان هایی که برای متوقف کردن شعله های آتش می دوند، غافل از اینکه به سمت مرگ خود می دوند. و سپس مقامات دولتی هستند که برخی از آنها فوراً برای حفظ وجهه روسیه در سرتاسر جهان دست به کار می شوند و ادعا می کنند که واقعاً هیچ چیز خیلی وحشتناکی اتفاق نیفتاده است، حتی همانطور که آنها چیز دیگری می دانند.

هریس بزرگ که سال ها در همه چیز از «ترور» تا «تاج» دست کم گرفته شده بود، نقش والری لگاسوف، فیزیکدان هسته ای کلیدی شوروی را بازی می کند که اولین کسی است که متوجه شد در چرنوبیل چه اتفاقی افتاده است و به چه معناست که قرار است اتفاق بیفتد. اکنون. آنچه «چرنوبیل» بیش از همه به تصویر می‌کشد، وقایعی است که پس از این حادثه رخ داد تا فاجعه بین‌المللی بسیار بدتری را مهار کند. لگاسوف گزارشی از گرافیت در خارج از ساختمان می بیند و می داند که هسته منفجر شده است، و پس از مخالفت های زیاد مقاماتی که تلاش می کنند ادعا کنند هیچ چیز اشتباهی نیست - از جمله نسخه ای از گورباچف ​​با بازی دیوید دنچیک - این آزادی داده می شود تا تلاش کند تا فاجعه. پس از فروپاشی، چندین بمب ساعتی مربوط به چرنوبیل وجود داشت، از جمله احتمال وقوع یک انفجار بزرگ، مهار تشعشعات هسته‌ای که در سراسر روسیه نشت می‌کرد و این واقعیت که به منبع آب برای اکثر نقاط کشور سرازیر شد.

اگر تعجب می کنید که چگونه از برخی از این سرنوشت های فاجعه بار جلوگیری شد، پاسخ اغلب قربانی کردن انسان است. مردان مجبور شدند در موقعیت‌هایی چنان پر از تشعشع قرار گیرند که دستگاه‌هایی که برای خواندن سطوح طراحی شده بودند به سادگی از کار افتادند. برخی از جذاب‌ترین بخش‌های «چرنوبیل» تقریباً رویه‌ای هستند، زیرا موانعی را که در مقابل لگاسوف و در تیم او قرار داده‌اند، از جمله بوریس شچربینا، معاون نخست‌وزیر شوروی (استلان اسکارسگارد) و اولانا خومیوک (امیلی واتسون) را شرح می‌دهند. اسکارسگارد یکی از بهترین بازی های حرفه ای خود را به عنوان مردی ارائه می دهد که سال ها بلندگوی دولتش بوده است، اما متوجه می شود که خطوط حزبی کار را در اینجا انجام نمی دهد و واتسون هسته انسانی را در شخصیتی پیدا می کند که واقعاً یک ملغمه است. از افراد واقعی که نه تنها برای مهار چرنوبیل بلکه برای کشف آنچه در آنجا اتفاق افتاده تلاش کردند.

«چرنوبیل» پر از چهره های آشنا در حاشیه است، از جمله نقش کوچکی توسط ستاره آینده جسی باکلی («جانور») به عنوان همسر باردار یکی از اولین پاسخ دهندگان، و یک اپیزود استادانه توسط بری کیوگان کشتن گوزن مقدس») به عنوان مردی به تیمی منصوب می شود که باید در شهرهای کوچک نزدیک چرنوبیل سرگردان شوند تا سگ های ولگردی را که پس از تخلیه باقی می مانند، بکشند. به هر حال، آنها رادیواکتیو هستند و نمی توان به آنها اجازه زندگی و سفر به شهرهای دیگر را داد. اگر فکر می‌کنید که کورکورکننده‌ای به نظر می‌رسد، اشتباه نمی‌کنید، اما رویکرد رنک و نویسنده کریگ مازین، قدرت هنرمندانه‌ای دارد که مانع از تبدیل شدن «چرنوبیل» به یک داستان غم‌انگیز می‌شود. آن‌ها یک عنصر انسانی را به چیزی اضافه می‌کنند که آن‌هایی از ما که آنقدر بزرگ هستند که تماشای اخبار از تلویزیون را به خاطر بسپاریم، همیشه از راه دور آن را درک کرده‌ایم. مطمئناً، ما از نظر فکری می‌دانستیم که داستان‌های انسانی در آن دخیل هستند، اما «چرنوبیل» مطالب بسیار آکادمیک و علمی می‌گیرد و آن را قابل درک و لمس می‌کند.

این به مازین و رنک کمک می‌کند که بازیگران فوق‌العاده‌ای داشته باشند، به‌ویژه جرد هریس، که قبلاً نقش یک روشنفکر عادل را بازی کرده است، اما هرگز موفق‌تر از او در اینجا نبود. در یک حرفه دست کم گرفته شده، این یکی از بهترین بازی های اوست، و لگاسوف را با روشنفکری عمیقی سرمایه گذاری می کند که او را هم به باهوش ترین مرد در اتاق تبدیل می کند و هم کسی که از خطر واقعی آن چیزی که در حال رخ دادن است می داند. هریس در هر صحنه راه‌هایی برای انتقال خیلی چیزها پیدا می‌کند و هم تعهد لگاسوف به انجام آنچه می‌تواند و هم دانش او را که واقعاً نمی‌تواند انجام دهد متعادل می‌کند. همانطور که او در یک نقطه می گوید، آنها سعی می کنند چیزی را اصلاح کنند که قبلاً هرگز اتفاق نیفتاده است. و شما می توانید نت های ناامیدی را در صدای هریس بشنوید که او برای حل مشکلی تلاش می کند که نه تنها ممکن است قابل حل نباشد. قبلاً آنقدر صدمات رادیواکتیو انجام داده است که به احتمال زیاد همه افراد درگیر از جمله او را می کشد.

«چرنوبیل» ممکن است برای تماشاگران HBO که به روایت‌های پیچیده‌تر مینی سریال‌های اخیر مانند «اشیاء تیز» و «دروغ‌های کوچک بزرگ» عادت کرده‌اند، فروش سختی باشد. این به اندازه آن برندگان جوایز خوشایند نیست، اما به همان اندازه موفق است. استخراج سرگرمی از چیزی به خشکی مانند فیزیک پشت یک ذوب هسته ای و اشتباهات دولتی که هم منجر به آن فروپاشی شد و هم سعی در پوشاندن آن داشت، فوق العاده دشوار است. اما اپیزود پایانی «چرنوبیل» که بین شنیدن اتفاقات آن روز سرنوشت‌ساز و خود واقعه قطع می‌شود، به نظر پایانی پرارزش برای یک سفر تلویزیونی قابل توجه است. شما باید آن را بگیرید.

Pokémon Detective Pikachu

تاریخ ارسال : 1400/10/11

پیکاچو کارآگاه پوکمون می‌خواهد «چه کسی راجر رابیت را قاب کرده است؟» باشد. برای نسل جدید، اما اغلب بیشتر شبیه «لاک‌پشت‌های نینجا جهش یافته نوجوان II: راز تراوش» است.

پیکاچو کارآگاه پوکمون می‌خواهد «چه کسی راجر رابیت را قاب کرده است؟» باشد. برای نسل جدید، اما اغلب بیشتر شبیه «لاک‌پشت‌های نینجا جهش یافته نوجوان II: راز تراوش» است. فیلم ماجراجویی راب لترمن با ارجاع به دنیای پدیده بین‌المللی معروف به پوکمون، با یک پیش‌فرض هوشمندانه و جهان‌سازی جالب شروع می‌شود، اما پس از آن تسلیم مشکل رایج بلاک‌باستر مدرن می‌شود - کم عمق، CGI. -صدای سنگین برای نوار فوق‌العاده پایین ژانر اقتباسی بازی‌های ویدیویی - که از نظر فنی به دلیل اشتراک عناصر با یک بازی Nintendo DS 2016 است - این یکی بهتر از حد متوسط ​​ظاهر می‌شود، اما بعید است که کار کند مگر اینکه طرفدار وفادار همه چیز باشید. که پوکمون است. (مرتبط: دانش آموز کلاس چهارم من آن را دوست داشت.)

جاستیس اسمیت در نقش تیم گودمن، مرد جوانی که در حومه شهر رایم زندگی می کند، بازی می کند، مکانی که به الگویی برای زندگی مشترک انسان و پوکمون تبدیل شده است. سال‌ها، انسان‌ها با پوکمون‌ها همکاری می‌کردند و آنها را برای نبرد در میدان‌ها آموزش می‌دادند، اما مردی به نام هوارد کلیفورد (بیل نای) - استیو جابز از دنیای پوکمون - می‌خواست جایی که آزادی راحت‌تری برای این دو گونه وجود داشته باشد. وجود داشته باشد. بنابراین افرادی مانند ستوان پلیس هید یوشیدا (یک کن واتانابه ضایع شده باورنکردنی) و گزارشگر جوان لوسی استیونز (کاترین نیوتن) شرکای پوکمون دارند اما تاکیدی بر آموزش، مبارزه و غیره نیست. کلیفورد به پایان عمر خود نزدیک شده است و خواهد کرد. امپراتوری خود را به پسرش راجر (کریس گیر) واگذار می کند، که به نظر می رسد ممکن است به اندازه پدر پیر عزیز صلح طلب نباشد.

پس از مرگ پدر کارآگاه پلیس تیم در یک تصادف رانندگی، گودمن به شهر رایم می رود تا بفهمد دقیقا چه اتفاقی افتاده است. آنجاست که او با پیکاچو شریک تیم تلاقی می کند. بیشتر پوکمون ها به نظر می رسد که نام خود را با صدایی زیبا به انسان ها می گویند. بنابراین، مرد کوچک زرد به نظر می رسد که دارد به همه در شهر رایم - همه به جز تیم - تغییراتی از "پیکاچو" می گوید. وقتی پیکاچو با او صحبت می‌کند، تیم رایان رینولدز را می‌شنود که صداگذاری قوی و سرگرم‌کننده‌ای انجام می‌دهد، به خصوص در نیمه اول فیلم قبل از طرح داستان و CGI حتی آن را به هم می‌زند. تیم و پیکاچو باید معمای اتفاقی که برای پدر تیم رخ داده را حل کنند، که آنها را به تحقیقی در مورد آنچه که اساساً یک PED پوکمون به نام "R" است و دخالت یک پوکمون افسانه ای به نام میوتو هدایت می کند.

طراحی شهر رایم یکی از قوی‌ترین عناصر «پوکمون کارآگاه پیکاچو» است. با آسمان‌خراش‌های عظیمش با بیلبوردهای رنگارنگ که بر روی همه آن‌ها قرار گرفته‌اند، پژواک «بلید رانر» را دارد، در صورتی که همه شبیه‌سازها با موجودات نوازشگر جایگزین شوند. یکی از جالب‌ترین لذت‌هایی که با «کارآگاه پیکاچو» می‌توان داشت این است که وقتی تیم برای اولین بار به شهر رایم می‌رسد، تصاویر چشم‌گیر را تحسین می‌کند و می‌بیند که چگونه سازندگان فیلم اسطوره‌های پوکمون را در یک محیط شهری عظیم گنجانده‌اند. متأسفانه، بسیاری از موسیقی‌های پاپ بصری «کارآگاه پیکاچو» در وسط محو می‌شوند، زیرا بیشتر و بیشتر به دنباله‌های CGI و فلاش‌بک‌های سنگین توضیحی ارائه شده از طریق فناوری هولوگرام ارائه می‌شوند که ممکن است تنبل‌ترین تکنیک فیلمنامه‌نویسی سال باشد - هولوگرام‌های جادویی. که می تواند همه آنچه را که اتفاق افتاده به ما و شخصیت ها نشان دهد!

اینجا جایی است که ممکن است کسی وارد عمل شود و بگوید که من بیش از حد از فیلمی انتقاد می‌کنم که مسلماً توسط یک پوکمون به نام Psyduck دزدیده شده است، که اضطرابش باید کنترل شود وگرنه ممکن است منفجر شود (می‌توانم بگویم، رفیق). «کارآگاه پیکاچو» در آن منطقه خاکستری وجود دارد که می‌خواهد آنقدر جدی گرفته شود تا سؤالاتی درباره مضامین و داستان آن وجود داشته باشد، اما گاهی اوقات احساس می‌کند که می‌خواهد فقط برای بچه‌های کوچک سرگرم کننده باشد. در نتیجه، برای بچه ها کمی پیچیده است (دانش آموز کلاس دوم من کمی گیج شده بود) و برای بزرگسالان و نوجوانان خیلی کم عمق است که حتی روز بعد آن را به خاطر نمی آورند. «پوکمون کارآگاه پیکاچو» نوعی فیلم است که از چیزهایی مانند از دست دادن و بیگانگی به عنوان ابزارهای داستانی دستکاری استفاده می کند. این یک فیلمنامه فوق العاده کم عمق است، فیلمی که طنین موضوعی کمتری نسبت به اکثر کارتون های پوکمون ارائه می دهد.

البته، همه چیز از نظر فیلمنامه نویسی نمی تواند پیکسار باشد، اما وقتی طراحی به همان اندازه قوی است که در اینجا وجود دارد، ناامید کننده است که در نظر بگیریم نویسندگان چه کارهای کمی با این دنیا انجام می دهند. یکی از مفیدترین عناصر تماشای یک فیلم با فرزندانتان بحث در مورد موضوعات ارائه شده توسط فیلم و نحوه انتقال آنها توسط فیلم است، اما هر مکالمه ای با "کارآگاه پیکاچو" به تصاویر یا شخصیت هایی از Pokéverse برمی گردد که بچه های کوچک شما مشاهده کرده اند. خیلی زود در حاشیه شخصیت‌های انسانی و طرح اصلی به سادگی هرگز وزن یا شتابی ایجاد نمی‌کنند، و فیلم هرگز پس از صحنه‌ای با اجرای ضعیف که شامل زمین در حال حرکت است که واقعاً صدای بلند و آزاردهنده است (و CGI آنقدرها هم خوب به نظر نمی‌رسد، بهبود نمی‌یابد، به خصوص. در آن صحنه.

"Pokémon Detective Pikachu" تقریباً به عنوان پایه ای برای یک فرنچایز عمل می کند. اگر ضربه بخورد، و احتمالاً هم خواهد شد، در واقع مشتاقانه منتظر بازگشت به این دنیا هستم. حالا که جلوه های بصری تعریف شده اند و قوانین آن مشخص شده است با تشدید، شاید نویسندگان دفعه بعد به شخصیت‌هایشان - هم انسان و هم پوکمون - چیز جالب‌تری برای گفتن و انجام دادن بدهند. حالا که "همه آنها را جمع کرده اند" با آنها چه کار می کنند؟


صفحه 12 از 14