تماشای فیلم راه رفتن مرد مرده

تاریخ ارسال : 1401/11/09

پس از دیدن فیلم راه رفتن مرد مرده، بیرون از نمایش فیلم مکث کردم تا آخرین خط را روی یادداشت‌هایم بنویسم: «این فیلم فیلمسازی را نجیب می‌دهد». این دقیقاً همان کاری است که انجام می دهد. این نشان می‌دهد که چگونه یک فیلم می‌تواند با یک موضوع مهم و بحث‌برانگیز در جامعه ما روبرو شود و آن را منصفانه، از هر سو ببیند، هیچ راه میانبری نگیرد و مخاطب را بدون دستکاری ناعادلانه به یک تجربه احساسی عالی سوق دهد. آنچه قابل توجه است این است که فیلم همه چیزهای دیگری است که یک فیلم باید داشته باشد: جذب کننده، غافلگیرکننده، از نظر فنی عالی و ارزش صحبت کردن در مورد آن برای مدت طولانی بعد از آن.

تماشای فیلم راه رفتن مرد مرده

پخش زنده رایگان و سریال آکتور در نماوا را تماشا کنید.

پس از دیدن فیلم راه رفتن مرد مرده، بیرون از نمایش فیلم مکث کردم تا آخرین خط را روی یادداشت‌هایم بنویسم: «این فیلم فیلمسازی را نجیب می‌دهد». این دقیقاً همان کاری است که انجام می دهد. این نشان می‌دهد که چگونه یک فیلم می‌تواند با یک موضوع مهم و بحث‌برانگیز در جامعه ما روبرو شود و آن را منصفانه، از هر سو ببیند، هیچ راه میانبری نگیرد و مخاطب را بدون دستکاری ناعادلانه به یک تجربه احساسی عالی سوق دهد. آنچه قابل توجه است این است که فیلم همه چیزهای دیگری است که یک فیلم باید داشته باشد: جذب کننده، غافلگیرکننده، از نظر فنی عالی و ارزش صحبت کردن در مورد آن برای مدت طولانی بعد از آن.

برای تماشای آنلاین فیلم و سریال های مختلف از جمله این فیلم خارجی به سایت فیلم نماوا سر بزنید.

فیلم با یک راهبه لوئیزیانا به نام خواهر هلن پرژین (سوزان ساراندون) که در یک محله در داخل شهر کار می کند آغاز می شود. یک روز نامه‌ای از یکی از زندانیان محکوم به اعدام دریافت می‌کند که از او می‌خواهد با او ملاقات کند. بنابراین او را ملاقات می کند. کشیش زندان (اسکات ویلسون) زیاد به ملاقات او فکر نمی کند و او را در مورد روش هایی که زندانیان می توانند افراد خارجی را دستکاری کنند، توضیح می دهد. واضح است که او را به عنوان یک قلب در حال خونریزی فکر می کند.

تماشای انیمیشن جدید دوبله فارسی و دانلود فیلم ترسناک در سایت فیلم نماوا فراهم شده است.

پاسخ او بدون زینت است: "او برای من نامه نوشت و از من خواست که بیایم." این زندانی که متیو پونسلت (شان پن) نام دارد، به همراه مرد دیگری به دلیل شرکت در تجاوز و قتل دو جوان در مسیر عاشقان محکوم شده است. ما او را ابتدا از طریق رنده خودکار یک بازدیدکننده می بینیم، به طوری که صورتش به قطعات اره مویی تبدیل می شود. از نظر ظاهر و قیافه، او از آن دسته افرادی است که به طور غریزی از آن می ترسید: او یک بز کوچک موش دار و پرمعنای استادانه مردی با تردیدهای عمیق در مورد چهره خود دارد.

بسیاری از تماشاگران برای تماشای بهترین فیلم های درام و دانلود جدیدترین فیلم های اکشن به سایت فیلم نماوا مراجعه میکنند. 

صدایش قطع می شود و گفتارش جاهلانه است. او سیگاری می کشد که انگار در دستشویی کلاس دبستان پک می کند. او به او می گوید: "آنها مرا با یک ریل روغنی به خانه مرگ رساندند." او از او می خواهد که در درخواست تجدید نظرش کمک کند. یک جا اشاره می کند که هیچ وجه اشتراکی با هم ندارند. خواهر هلن در مورد آن فکر می کند و می گوید: "من و تو یک چیز مشترک داریم. ما هر دو با فقرا زندگی می کنیم." چهره او بی سر و صدا مبهوت به نظر می رسد، گویی برای اولین بار پس از مدت ها با بینشی در مورد زندگی خود مواجه شده است که صرفاً مبتنی بر منیت نیست. او می گوید که دوباره به دیدن او خواهد آمد و به او کمک می کند تا در آخرین لحظه درخواست تجدید نظر علیه اعدامش را که نزدیک است، ارائه دهد.

 

بهترین فیلم های کره ای و فیلم های جدید نیز از دسته هایی هستند که میتوان در نماوا جستجو کرد

خواهر هلن، با بازی ساراندون و نویسندگی و کارگردانی تیم رابینز (برگرفته از خاطرات هلن پرژین واقعی)، یکی از معدود شخصیت های واقعاً معنوی است که در فیلم ها دیده ام. فیلم‌های مربوط به «مذهب» اغلب فقط همین هستند - فیلم‌هایی درباره سازمان‌های سکولار که به موضوع معنویت می‌پردازند. به قدری نادر است که شخصیت فیلمی را پیدا کنید که واقعاً سعی کند مطابق آموزه های عیسی (یا هر شخص دیگری) زندگی کند که کمی سرگردان باشد: این شخصیت مطابق آنچه فکر می کند درست است رفتار می کند، نه بر اساس به نیازهای یک نقشه، مقتضیات یک فرمول یا تقوای کسانی که دین، آراستگی، ادب و رفاه برایشان کم و بیش یکسان است.

دسته‌ی دیگری از فیلم ها مانند فیلم جنایی نیز مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته است و به همین منظور بهترین فیلم های جنایی در این دسته بندی قرار گرفته است. بهترین فیلم های خانوادگی خارجی را نیز میتوانید در بخش اختصاصی نماوا پیدا کنید.

اما صبر کن فیلم با شجاعتش تمام نشده است. در این مرحله در هر داستان متعارف، ما انتظار تحولاتی در راستای خطوط آشنا را داریم. انتخاب خود را انتخاب کنید: (1) زندانی واقعاً بی گناه است و خواهر هلن دفاع ساعت 11 خود را به عنوان عدالت انجام می دهد. (2) آنها عاشق یکدیگر می شوند، او به فرار او کمک می کند و آنها به فرار محکوم به شریعت می روند. یا، به احتمال کمتر، (3) او را به دین خود تبدیل می کند، و او در حال ستایش عیسی به سوی مرگ می رود.

هیچ کدام از این اتفاقات نمی افتد. در عوض، خواهر هلن تمام پیچیدگی‌ها، تضادها و حقایق سخت موقعیت را تجربه می‌کند و ما آنها را به اشتراک می‌گذاریم. در فیلم هایی از این دست شما به ندرت عزیزان قربانیان را می بینید، مگر اینکه در کاریکاتورهای پر از نفرت از هوس خونی ارائه شوند. اینجا اینطور نیست.

خواهر هلن با والدین دختر مرده و پدر پسر مرده ملاقات می کند. (پدر در میان بسته بندی ها دیده می شود - در حال حرکت، پس از جدایی از همسرش، که احساس می کرد زمان آن رسیده است که "به زندگی خود ادامه دهند"، کاری که او هرگز نمی تواند انجام دهد.) او شروع به درک می کند که متیو ممکن است واقعاً داشته باشد. مقصر بوده است او باید با خشم والدین روبرو شود، که نمی توانند ببینند چرا کسی می خواهد با یک قاتل دوست شود ("آیا تو کمونیست هستی؟"). صحنه‌ای از خجالت دردناک وجود دارد، زیرا والدین دختر در مورد انگیزه‌های دختر برای ملاقات با آنها اشتباه اساسی می‌کنند.

 

و بیشتر وجود دارد. ما متوجه شدیم که متیو محصول یک پیشینه فرهنگی فقیر است. تنها چند کلیشه به او داده شده است تا به عنوان یک فلسفه به او خدمت کند: او به "نشان دادن چیزها مانند یک مرد" و "نشان دادن مردم" اعتقاد دارد و در آنجا در اعدام، او حتی برای خواهر هلن نمایشنامه ای می سازد، تقریباً به عنوان یک رفلکس.

این فیلم به یک درام از نوع کاملاً غیرمنتظره می رسد: یک درام معنوی که روح متیو را درگیر می کند. مسیحیت می آموزد که همه گناهان قابل بخشش است و هیچ گناهکاری برای محبت خدا بسیار پست نیست. خواهر هلن معتقد است. واقعاً با تمام ذره های وجودش به آن اعتقاد دارد. و با این حال او متیو را برای یک راه حل "مذهبی" برای وضعیت او تحت فشار قرار نمی دهد. آنچه او به آن امیدوار است این است که او بتواند در آشتی با خودش و جنایتش به سمت مرگ برود. نیم ساعت پایانی این فیلم بسیار قدرتمند است - نه کمترین دیدار پرتنش ساعت یازده متیو با خانواده‌اش، جایی که همه آنها را می‌بینیم که در کلیشه‌های نخ‌نمای زبانی که از نمایش‌های تلویزیونی و جوک‌باکس‌های سالنی آموخته‌اند گرفتار شده‌اند.

بازی‌های این فیلم فراتر از مقایسه است، یعنی ساراندون و پن شخصیت‌های خود را پیدا می‌کنند و بدون ارجاع به فیلم‌ها یا قراردادهای دیگر، دقیقاً همان چیزی را که هستند، می‌سازند. پن بار دیگر ثابت می‌کند که قدرتمندترین بازیگر نسل خود است، و در مورد ساراندون، او در فیلم‌به‌فیلم، تکنیک مناسبی را برای یک شخصیت به اندازه انسانیت مناسب نمی‌یابد. انگار از درک عمیق شخصیتی که بازی می کند نقش می آفریند.

 

تیم رابینز، همراه دیرینه ساراندون، قبلاً یک بار کارگردانی کرده است («باب رابرتز»، یک درام سیاسی هوشمند). او با این فیلم بسیار فراتر از کارهای قبلی خود می جهد و آن چیز نادر را ساخته است، فیلمی که تمرین فلسفه است. این همان فیلمی است که ما را برای فیلم‌های دیگر خراب می‌کند، زیرا به وضوح نشان می‌دهد که چگونه اکثر فیلم‌ها در روال معمولی قرار می‌گیرند و ما را با این اطمینان آرام می‌کند که خیلی سخت نگاه نخواهند کرد، یا خیلی عمیق کاوش نخواهند کرد، یا ما را وادار نمی‌کنند فراتر از آن فکر کنیم. مرزهای آنچه راحت است سال‌هاست که منتقدان خواهان فیلم‌های بیشتری هستند که به جنبه معنوی زندگی می‌پردازند. من شک دارم که "مرد مرده راه می رود" چیزی باشد که آنها به آن فکر می کردند، اما دقیقاً چنین فیلمی به نظر می رسد و احساس می کند.