تماشای فیلم بی عشق

تاریخ ارسال : 1401/11/08

در اواسط نوامبر یک هفته را در سن پترزبورگ روسیه گذراندم، به عنوان بخشی از یک گروه بین المللی از منتقدان که برای شرکت در اولین کنفرانس FIPRESCI در مورد سینمای روسیه دعوت شده بودند، که شامل نمایش فیلم های جدید روسی و گفتگو با سازندگان آنها بود.

تماشای فیلم بی عشق

در اواسط نوامبر یک هفته را در سن پترزبورگ روسیه گذراندم، به عنوان بخشی از یک گروه بین المللی از منتقدان که برای شرکت در اولین کنفرانس FIPRESCI در مورد سینمای روسیه دعوت شده بودند، که شامل نمایش فیلم های جدید روسی و گفتگو با سازندگان آنها بود. در حالی که دو کارگردان مشهور روسیه، آندری زویاگینتسف و الکساندر سوکوروف، بخشی از این رویداد نبودند، اغلب و نه همیشه با تحسین از آنها یاد می شد. در یک نقطه، یک روسی بدبین از من پرسید که آیا زویاگینتسف در غرب تا این حد مورد احترام است، زیرا فیلم های او روسیه را با چنین نور منفی به تصویر می کشند.

فیلم هندی دوبله فارسی در کنار فیلم های خارجی آمریکایی در سایت فیلم نماوا فراهم شده است.

من پاسخ دادم که وقتی در دهه 1990 به ایران سفر کردم، همین سوال را شنیدم. برخی از ایرانیان محافظه‌کار احساس می‌کردند کارگردانانی مانند عباس کیارستمی و محسن مخملباف در جشنواره‌های کن و جشنواره‌های مشابه مورد تحسین قرار گرفتند، زیرا فیلم‌هایشان مردم فقیر و روستاهای در حال فروپاشی را نشان می‌داد تا تهران شکیل و مرفه را در فیلم‌های دیگر به نمایش بگذارد. به آن‌ها گفتم که فکر می‌کنم شهرت این کارگردان‌ها خیلی کمتر به سوژه‌هایشان مربوط می‌شود تا صداهای مؤلف قوی و انسان‌گرا و پیچیدگی سبک متمایزشان.

فیلم سینمایی و فیلم جدید 2022 نیز در سایت فیلم نماوا فراهم شده است.

همین را می توان در مورد زویاگینتسف گفت، که با اولین فیلمش، «بازگشت»، شیر طلایی ونیز را دریافت کرد و آخرین فیلمش، «لویاتان»، برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی زبان شد. نویسنده روس مانند ایرانیان قبل از خود، با فیلم‌هایی که جدیت هدف و سبک‌شان او را در سنت مدرنیستی فیلم‌های هنری بین‌المللی قرار می‌داد، در جشنواره‌های درجه یک فیلم محبوب شد.

در کنار تماشای آنلاین فیلم و سریال، انیمیشن سینمایی نیز در سایت فیلم نماوا موجود است.

در واقع، زویاگینتسف فیلم جدیدش «بی عشق» را مقایسه می‌کند، درامی تلخ درباره زوجی که طلاق تلخی را پشت سر می‌گذارند، با «صحنه‌هایی از یک ازدواج» اینگمار برگمان. برای فیلم‌هایی که نگاه‌های بسیار انتقادی به زندگی مدرن و زندانیان آن ارائه می‌دهند، البته کارگردان‌های زیادی نیز وجود دارند که می‌توان به آنها اشاره کرد، از میکل آنجلو آنتونیونی گرفته تا میشائیل هانکه.

فیلم عاشقانه 2022 نیز از ژانرهای پرطرفدار در نماوا هستند.

با این حال آنتونیونی و هانکه هر دو از کشوری به کشور دیگر نقل مکان کردند و آثار آنها را می‌توان بیشتر به‌عنوان مدرنیته یا غرب مرفه در نظر گرفت تا با یک کشور خاص. در مورد زویاگینتسف اینطور نیست. به گونه‌ای که روابط خصمانه آر دبلیو فاسبیندر با آلمان را به یاد می‌آورد، فیلم‌های او انتقادات زیادی از روسیه، روح آن و نارضایتی‌های معاصر دارد.

علاوه بر تماشا، امکان دانلود فیلم ها در تمامی ژانرها وجود دارد و برای دانلود فیلم علمی تخیلی 2022 که یکی از دسته ها است، میتوانید به نماوا مراجعه نمایید.

به همین دلیل، «بی عشق» را می‌توان نه تنها به‌عنوان نمایشی از اختلالات زناشویی، بلکه به‌عنوان یک اتهام استعاری شدید علیه جامعه‌ای که شخصیت‌های آن را تولید کرده بود، دید. داستان آن به راحتی ترسیم می شود. ازدواج بوریس (الکسی روزین) و ژنیا (ماریانا اسپیواک) با اولین باری که آنها را دیدیم به هم ریخته است. آنها در حال تلاش برای فروش آپارتمان خود هستند، جایی که او هنوز با پسر 12 ساله خود، آلیوشا (ماتوی نوویکوف) زندگی می کند. پسر قربانی بزرگ این نبرد است و جای تعجب نیست. وقتی زن و شوهر بر سر آینده بچه با هم بحث می کنند، واضح است که هیچ کدام او را نمی خواهند. گفته می شود که او زمان زیادی را صرف گریه می کند.

در ساعت اول داستان، زویاگینتسف به زندگی‌هایی می‌پردازد که بوریس و ژنیا جدا از یکدیگر زندگی می‌کنند، هر کدام با موقعیت کاری متفاوت و شرکای جدید. سپس به طور ناگهانی آلیوشا مفقود شده است. ساعت دوم داستان رویه‌ای درباره جستجوی پسر است که شامل تلاش هماهنگ مقامات و تیم‌های داوطلب می‌شود، اما هیچ آشتی یا محبتی دوباره بین والدین او که به شدت از هم جدا شده‌اند، وجود ندارد.

برای سرگرمی کودکان نیز میتوانید انیمیشن های جدید را به صورت آنلاین پخش یا دانلود کنید.

زندگی بوریس و ژنیا جنبه های مختلف واقعیت فعلی روسیه را روشن می کند. او برای یک شرکت فناوری محافظه‌کار کار می‌کند که توسط افراد مذهبی اداره می‌شود که انتظار دارند همه کارمندانشان ازدواج کرده و بچه داشته باشند. تسخیر این رژیم، که ژنیا آن را "قانون شریعت ارتدوکس روسیه" می نامد، به معنای به خطر انداختن شغل خود است. بنابراین، بوریس عصبی به دنبال راه هایی برای پنهان کردن طلاق خود است، اگرچه او در حال حاضر یک دوست دختر جدید دارد که بسیار باردار است. به نوبه خود، ژنیا دوست پسری دارد که بخشی از نخبگان اقتصادی جدید است، بنابراین عاشقانه و صعود اجتماعی برای او قابل تشخیص نیستند.

پخش زنده فوتبال نیز در نماوا فراهم شده است.

روشی که زویاگینتسف این جهان را به تصویر می‌کشد سرد و بالینی است، همانطور که مردم آن در خود جذبی منزوی هستند. ژنیا، یک خودشیفته باحال و شیک، تقریباً هرگز بدون گوشی هوشمند خود، سلفی گرفتن یا چک کردن فیس بوک، نمی ماند. به ندرت هیچ فیلمی با وحشیانه بودن این فیلم، تنهایی تکنولوژیک را به تصویر کشیده است. یک عکس عالی وجود دارد که در آن ژنیا در قطار است و وقتی به ایستگاه می‌رود، به معنای واقعی کلمه همه کسانی که منتظر پیاده شدن هستند به تلفن‌هایشان خیره شده‌اند.

جدیدترین سریال نماوا، سریال آکتور نیز توانسته نظرات زیادی را به خود جلب کند.