کارتون مولان

تاریخ ارسال : 1401/11/03

کارتون مولان مسیر جدیدی را برای استودیوی انیمیشن دیزنی ترسیم می کند، ترکیبی از عناصر سنتی (قهرمانان شجاع، حامیان حیوانات بامزه) با موادی که بیشتر ماجراجویانه به نظر می رسد و بالغ شده است.

کارتون مولان

کارتون مولان مسیر جدیدی را برای استودیوی انیمیشن دیزنی ترسیم می کند، ترکیبی از عناصر سنتی (قهرمانان شجاع، حامیان حیوانات بامزه) با موادی که بیشتر ماجراجویانه به نظر می رسد و بالغ شده است. مانند "آناستازیا" فاکس، این فیلمی است که بزرگسالان می توانند از آن لذت ببرند. به تنهایی، بدون احساس تعهد به همراه داشتن بچه ها به عنوان پوشش.

برای تماشای آنلاین فیلم و سریال های مختلف از جمله این فیلم خارجی به سایت فیلم نماوا سر بزنید.

داستان این بار بازخوانی یک فیلم کلاسیک آشنای غربی نیست، بلکه بر اساس یک داستان عامیانه چینی در مورد یک دختر نوجوان چینی است که خود را به شکل یک پسر در می آورد تا با هون های مهاجم بجنگد. هنگامی که مهاجمان و رهبر سرسخت آنها شان یو (که به طرز نگران کننده ای شبیه کارل مالون به نظر می رسد) روی دیوار چین فرو می روند، امپراتور همه افراد توانمند را برای دفاع از پادشاهی فرا می خواند. پدر مولان پیر و ضعیف است، اما عصای زیر بغل خود را دور می اندازد تا داوطلب شود. مولان برای نجات او شمشیر خانواده را می دزدد، اجداد خانواده را برای کمک احضار می کند و مخفیانه به جای او می رود.

تماشای انیمیشن جدید دوبله فارسی و دانلود فیلم ترسناک در سایت فیلم نماوا فراهم شده است.

آه، اما به این سادگی نیست. مولان صرفاً از قراردادها سرپیچی نمی کند، بلکه از تمایل خانواده اش مبنی بر اینکه به برنامه های یک خواستگار پایبند باشد و با هرکسی که برایش انتخاب می کند، ازدواج کند، سرپیچی می کند. صحنه‌های ابتدایی فیلم نشان می‌دهد که مولان در مصاحبه با خواستگار (او شلوارش را آتش می‌زند، یک لمس فرویدی خوب) و از او می‌پرسد: "چه زمانی بازتاب من نشان می‌دهد که من کی هستم؟" پیام در اینجا توانمندسازی استاندارد فمینیستی است: خواستگار را نادیده بگیرید، پسرانه بپوشید و شغل خود را انتخاب کنید. اما "مولان" هر دو طرف را دارد، زیرا به ناچار قلب مولان بر سر شانگ، کاپیتان جوان خوش‌تیپی که او برای خدمت در زیر نظر او گماشته شده، می‌سوزد.

بسیاری از تماشاگران برای تماشای بهترین فیلم های درام و دانلود جدیدترین فیلم های اکشن به سایت فیلم نماوا مراجعه میکنند. 

بر اساس ایده غربی عشق رمانتیک فروخته می شود. (در یک فرهنگ شرقی، پایان ممکن است شامل مسابقه ای ترتیب داده شده بین مولان و شانگ باشد که او با سوء استفاده های خود به دست آورده است.) فیلم های دیزنی از زمان های بسیار قدیم با کمدی کمدی پیشتاز خود را ارائه می کردند. افرادی که معمولاً به شکل حیوانات هستند، اگرچه فنجان های چای و لوسترها بی سابقه نیستند. مولان در سفر با یک اژدهای لاغر به نام موشو همراهی می شود که صدایش توسط ادی مورفی اجرا می شود. اولین باری که خیابان او را می شنویم کمی نگران کننده است. -زبان باهوش (یک شخص سیاه پوست در چین قرون وسطی؟)، اما موشو به سرعت در ما رشد می کند. مورفی، که بر اساس سنت جن رابین ویلیامز در «علاءالدین» کار می کند، سریع، نازک و خنده دار است. همچنین وقتی مردم شک می کنند که او یک اژدها واقعی است و او را مارمولک می نامند، آزرده می شود.

بهترین فیلم های کره ای و فیلم های جدید نیز از دسته هایی هستند که میتوان در نماوا جستجو کرد

طرح اکشن شامل آموزش مولان برای نبرد (آهنگ وعده می دهد "من از تو مردی خواهم ساخت") و استفاده از تفکر سریع برای نجات نیروهای شانگ از شکست قطعی است. از جمله یکی در یک چاله شنا، و سپس، هنگامی که نقاب از او بیرون می‌رود، مشاور مار مار شانگ زمزمه می‌کند که جعل هویت یک مرد «خیانت» است.

دسته‌ی دیگری از فیلم ها مانند فیلم جنایی نیز مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته است و به همین منظور بهترین فیلم های جنایی در این دسته بندی قرار گرفته است. بهترین فیلم های خانوادگی خارجی را نیز میتوانید در بخش اختصاصی نماوا پیدا کنید.

سبک بصری کمی با ظاهر انیمیشن های مدرن دیزنی می شکند تا از هنر کارتون کلاسیک چینی و ژاپنی استفاده شود. در تصویر طبیعت، پژواک هنرمند چیره دست هیروشیگه وجود دارد. در صحنه‌ای که سربازان هون از کنار کوهی برفی پایین می‌روند، به یاد سکانس بزرگ نبرد در «الکساندر نوسکی» سرگئی آیزنشتاین افتادم. صحنه‌هایی در اینجا وجود دارد که به نظر می‌رسد هنرمندان دیزنی از کار جدید مهمی که در حال انجام است آگاه هستند. در انیمه ژاپنی، اگر انیمیشن آمریکایی قرار باشد مخاطبی فراتر از بازار خانوادگی را جذب کند، باید به این سمت حرکت کند و هم در داستان و هم در سبک بصری تجربی تر شود.

انیمیشن اغلب یک خط مستقیم با تخیل من پیدا می کند: داستان، شخصیت، حرکت و فرم خالص است، بدون حواس پرتی واقعیت یا توشه بیوگرافی بازیگران. من متوجه شدم که واقعاً از "مولان" به عنوان یک داستان و به عنوان هنر متحرک لذت می برم. اگر آهنگ ها فقط به یاد ماندنی تر بودند، به آن چهار ستاره می دادم، اما آنها به جای تحریک کننده، دلپذیر به نظر می رسیدند، و من چیزی روی آن زمزمه نمی کردم. با این حال، "مولان" یک دستاورد چشمگیر است، با داستان و رتبه بندی درمان با "زیبایی و هیولا (IMAX)" و "شیر شاه".