فیلم تلما و لوییز

تاریخ ارسال : 1401/11/02

فیلم تلما و لوییز در سنت گسترده و رویایی از تصویر جاده آمریکا است.

تجزیه و تحلیل فیلم تلما و لوییز

فیلم تلما و لوییز در سنت گسترده و رویایی از تصویر جاده آمریکا است. این اسطوره دو روح بی خیال را جشن می گیرد که در یک T-Bird 1956 انباشته می شوند و از شهر خارج می شوند تا کمی تفریح کنند و جهنم را بالا ببرند. با این حال، ما جاده را بهتر از آن می دانیم، و عوارض آن را می دانیم: قبل از اینکه سفرشان به پایان برسد، این شخصیت ها یک مراسم گذرگاهی را پشت سر گذاشته اند و خودشان را کشف کرده اند.

چیزی که «تلما و لوییز» را از سنت مرکزی بزرگ تصویر جاده جدا می کند - سنتی که به اندازه کافی جادار است تا «ایزی رایدر»، «بانی و کلاید»، «بدلندز»، «نیمه شب ران» و «مرد بارانی» را در خود جای دهد. - این است که قهرمانان این بار زن هستند: دوست دختر طبقه کارگر از یک شهر کوچک آرکانزاس، یکی پیشخدمت، دیگری خانه دار، هر دو احتمالاً آماده هستند تا خود را کاملاً معمولی توصیف کنند، هر دو حاوی منابع غیرمنتظره هستند.

برای تماشای آنلاین فیلم و سریال های مختلف از جمله این فیلم خارجی به سایت فیلم نماوا سر بزنید.

ما آنها را در روزهایی ملاقات می کنیم که به توضیح اینکه چرا می خواهند برای آخر هفته فرار کنند، کمک می کند. تلما (جینا دیویس) به عنوان مدیر فروش منطقه ای یک شرکت فرش با مردی متاهل از خودباوری ازدواج کرده است. او همسرش را طبقه پایین‌تری از زندگی می‌بیند که تا زمانی که او وظایف خانه‌اش را ثابت نگه دارد و در برابر عصبانیت‌های او صبور باشد، باید او را تحمل کرد. لوییز (سوزان ساراندون) روی میزهایی در یک کافی شاپ منتظر می‌ماند و با یک نوازنده درگیر می‌شود که هر چقدر هم که بچه باشد، هیچ‌وقت آماده نیست که آرام بگیرد.

بنابراین دختران برای یک آخر هفته راهی جاده شدند (تلما آنقدر از شوهرش می ترسد که به جای اینکه به او بگوید، یک یادداشت برای او می گذارد). آنها تقریباً به دنبال این هستند که به نوعی دچار مشکل شوند. آن‌ها در سالنی که خیلی مایل‌ها پایین‌تر از جاده نیست، می‌پیچند و تلما، یک زن وحشی پس از چند مارگریت، پس از چند رقص با یک گاوچران شهری شروع به گرفتار شدن در شهوت می‌کند.

تماشای انیمیشن جدید دوبله فارسی و دانلود فیلم ترسناک در سایت فیلم نماوا فراهم شده است.

این امر، مانند معاشقه‌هایی که گاهی به طرز غم انگیزی انجام می‌دهند، منجر به تلاش برای تجاوز جنسی در پارکینگ می‌شود. و بعد از اینکه لوییز به کمک دوستش می آید، یک اتفاق ناگهانی و خشونت آمیز رخ می دهد که با مرگ مرد به پایان می رسد. و دو زن واقعاً به جاده زدند. آنها متقاعد شده اند که هیچ کس هرگز داستان آنها را باور نخواهد کرد -- که تنها پاسخ آنها فرار کردن و پنهان شدن است.

اکنون چیزی که در یک تصویر معمولی‌تر می‌تواند قابل پیش‌بینی باشد، می‌آید: ماشینی که در جاده‌های روستایی تنها در مقابل غروب سرخ خونی می‌چرخد، چنین چیزی، با موسیقی کانتری زیادی در موسیقی متن. «تلما و لوییز» در واقع سهم خود را از حیرت‌انگیزهای بصری روستایی و بلوز گمشده راه‌آهن دارد، اما قلب هم دارد. ساراندون و دیویس در فیلمنامه کالی خوری مواد لازم را برای دو شخصیت قابل قبول، متقاعد کننده و دوست داشتنی پیدا می کنند. و به‌عنوان بازیگر مانند یک تیم بلندپایه با هم کار می‌کنند و حتی در خطرناک‌ترین صحنه‌ها هم بدون اشتباه کردن قدم می‌زنند.

بسیاری از تماشاگران برای تماشای بهترین فیلم های درام و دانلود جدیدترین فیلم های اکشن به سایت فیلم نماوا مراجعه میکنند. 

آنها در طول راه ماجراهایی دارند، برخی شیرین، برخی غم انگیز، از جمله ملاقات با یک مرد جوان شیک اما جذاب به نام جی. فرش فروش. آنها همچنین با پیرمردانی روبرو می شوند که خطوط عمیقی بر چهره دارند و منادی عذاب هستند و سربازان دولتی و سایر ساکنان جاده.

 

البته آنها به هدف یک شکار انسان تبدیل می شوند. البته هر پلیسی در یک منطقه شش ایالتی دوست دارد آنها را کیف کند. اما در خانه در آرکانزاس یک پلیس (هاروی کایتل) وجود دارد که با آنها همدلی می کند و می بیند که چگونه خود را در این چاله حفر کردند و اکنون در شرف دفن شدن در آن هستند. او سعی می کند با آنها استدلال کند. برای "نگه داشتن وضعیت از گلوله برفی". اما این حرکت خاص خود را به خود می گیرد، به ویژه زمانی که تلما و لوییز شروع به سرمست شدن از عطر آزادی خود می کنند -- و با کشف این که دارای منابع و قابلیت های غیرقابل تصوری هستند.

بهترین فیلم های کره ای و فیلم های جدید نیز از دسته هایی هستند که میتوان در نماوا جستجو کرد.

«تلما و لوئیس» را ریدلی اسکات از بریتانیا کارگردانی کرد که تیتراژ قبلی او (بلید رانر، باران سیاه، افسانه) تسلط کامل فنی را نشان می‌دهد، اما گاهی اوقات علاقه زیادی به سؤالات روان‌شناختی ندارد. با این حال، این فیلم همدردی زیادی با کمدی انسانی نشان می‌دهد، و نحوه کمک او به ما برای درک آنچه در قلب این دو زن می‌گذرد، جالب است - چرا آنها باید کاری را که انجام می‌دهند انجام دهند.

دسته‌ی دیگری از فیلم ها مانند فیلم جنایی نیز مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته است و به همین منظور بهترین فیلم های جنایی در این دسته بندی قرار گرفته است. بهترین فیلم های خانوادگی خارجی را نیز میتوانید در بخش اختصاصی نماوا پیدا کنید.

من به جای سه و نیم به فیلم چهار ستاره می دادم، به جز یک پلان، آخرین پلان قبل از شروع عنوان. این شات کاتارسیس است، نتیجه، لحظه ای که تلما و لوییز به حقیقتی می رسند که تمام سفرشان به سمت آن نشانه رفته است، و اسکات و سردبیرش، تام نوبل، آن را خراب می کنند. این یک قاب فریز است که به رنگ سفید محو می‌شود، که خوب است، با این تفاوت که این کار را با عجله‌ی نامناسب انجام می‌دهد، و بلافاصله کارناوالی مبتذل از حواس‌پرتی‌ها را دنبال می‌کند: فلاش‌بک‌ها به چهره‌های شاد دو زن، فیلم‌های پایانی، کشوری شاد. ترانه.

درگیر شدن در فیلمی که 128 دقیقه طول می کشد تا شما را به نتیجه ای برساند که به نظر می رسد سازندگان فیلم از آن می ترسند ناراحت کننده است. اگر اسکات و مانت اجازه می‌دادند که آخرین ضربه هفت تا ده ثانیه بیشتر طول بکشد، و سپس محو شدن را برای یک فاصله مناسب به سمت سفید نگه می‌داشتند، به نتیجه‌ای که شایسته آن بودند می‌رسیدند. آیا یک شلیک می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند؟ این یکی انجام می دهد.