بیگانگان در قطار

تاریخ ارسال : 1401/07/27

در این مطلب به بررسی فیلم قدیمی آلفرد هیچکاک به نام بیگانگان در قطار پرداخته شده است.

وحشت پایدار در زندگی آلفرد هیچکاک این بود که او را متهم به جنایتی کنند که مرتکب نشده است. این ترس در قلب بسیاری از بهترین فیلم های او قرار دارد، از جمله فیلم بیگانگان در قطار (1951)، که در آن مردی مظنون آشکار خفه شدن همسرش می شود. او به دلیل نبوغ نقشه اصلی قاتل، مظنونی عالی می‌سازد: دو غریبه «قتل‌هایی را مبادله می‌کنند»، که هر کدام فردی را که دیگری می‌خواهد بمیرد، می‌کشد. هر دوی آنها برای زمان جنایت دارای حقایق محرمانه ای هستند و هیچ ارتباط احتمالی بین قاتل و قربانی وجود نخواهد داشت.

فیلم خارجی و سریال خارجی را میتوانید از سایت فیلم نماوا تماشا کنید.

این طرحی است که از نبوغ و غیراخلاقی ساخته شده است، بر اساس اولین رمان پاتریشیا هایسمیت (1921-1995)، که در رمان های ریپلی خود و جاهای دیگر مجذوب جنایتکاران باهوشی بود که نه از روی اشتیاق بلکه از روی محاسبه دقیق عمل می کردند و معمولا از جنایات خود دور شود معامله قتل «متقاطع» در «غریبه‌ها در قطار» واقعاً می‌توانست عالی عمل کند - به جز جزئیاتی که تنها یکی از غریبه‌ها با آن موافق است.

در نماوا، فیلم ایرانی، برنامه کودک نیز در کنار فیلم خارجی وجود دارد.

گای هاینس، تنیس باز مشهور، در قطار توسط برونو آنتونی شناخته می شود که گفتگوی او اطلاعات دقیقی از زندگی خصوصی گای را نشان می دهد. گای می خواهد از همسر خیانتکارش، میریام (کیسی راجرز) طلاق بگیرد تا با آن مورتون (روث رومن)، دختر یک سناتور آمریکایی ازدواج کند. برونو هنگام صرف ناهار در کوپه خصوصی خود، فاش می‌کند که می‌خواهد پدرش بمیرد، و یک "جنایت کامل" را پیشنهاد می‌کند که در آن او همسر گای را می‌کشد، گای پدر برونو را می‌کشد، و هیچ‌کدام هرگز مشکوک نمی‌شوند.

برای تماشای جدیدترین فیلم و سریال ها به سایت فیلم نماوا بروید.

روش برونو تند و تلقین آمیز است، با ته مایه های همواروتیک. گای از ارجاعات به زندگی خصوصی خود آزرده می شود، اما به طور غیرقابل توضیحی گفتگو را قطع نمی کند - که در یک یادداشت مبهم به پایان می رسد، برونو تلاش می کند گای را با این طرح موافقت کند، و گای سعی می کند او را با خوشحالی همراهی کند و به او بپردازد. از شر او خلاص شوید

فیلمهای سینمایی ایرانی، فیلم های اسکار، انیمیشن جدید دوبله فارسی در سایت فیلم نماوا وجود دارد.

اما برونو همسر گای را می کشد و سپس از گای می خواهد که نیمی از معامله اش را حفظ کند. به‌عنوان یک طرح، این نکته‌ای است که هیچکاک آن را غیرقابل مقاومت می‌دانست - به‌ویژه که گای انگیزه‌ای برای قتل همسرش دارد، اوایل روز مرگ او در یک دعوای عمومی با او دیده شد و حتی به نامزدش گفت که این کار را خواهد کرد. دوست دارم میریام را "خفه کنم".

هیچکاک گفت که انتخاب صحیح بازیگران او را در زمان داستان نویسی نجات داد، زیرا تماشاگران ویژگی هایی را در بازیگران حس می کردند که نیازی به املای آنها نبود. مطمئنا انتخاب فارلی گرنجر در نقش گای و رابرت واکر در نقش برونو بسیار مهم است. گفته می‌شود که هیچکاک ویلیام هولدن را برای نقش گای می‌خواست (او به فرانسوا تروفو گفت: «او قوی‌تر است»)، اما هولدن همه اشتباه می‌کرد - خیلی محکم، بیش از حد توسط برونو (علیرغم اینکه هولدن به یک هنرپیشه سالخورده اجازه می‌داد دستکاری کند). او در "بلوار غروب").

گرنجر نرم‌تر و گریزان‌تر و قانع‌کننده‌تر است زیرا سعی می‌کند به جای رد کردن قاطعانه برونو، از شبکه مکالمه‌اش خارج شود. واکر نقش برونو را در نقش لاس زدن و اغواگر بازی می‌کند، در اولین ملاقات آن‌ها خیلی نزدیک می‌نشیند، و سپس تمام طول در مقابل گای در کوپه خصوصی دراز می‌کشد. جلسه در قطار، که احتمالاً توسط برونو برنامه ریزی شده بود، بیشتر شبیه یک پیکاپ است تا یک برخورد تصادفی.

علاوه بر تماشای آنلاین فیلم و سریال دانلود فیلم مانند دانلود فیلم ترسناک در سایت فیلم نماوا فراهم شده است.

این حس دو شخصیت معیوب - یکی بد، یکی ضعیف، با تنش جنسی ناگفته - است که فیلم را جذاب و تا نیمه قابل قبول می کند و به توضیح اینکه چگونه برونو می تواند تا این حد به اجرای نقشه خود نزدیک شود کمک می کند. های اسمیت یک لزبین بود که رمان هایش عمق روانشناختی عجیبی دارند. زندگی‌نامه اندرو ویلسون در سال 2003 می‌گوید که او اغلب عاشق زنان مستقیم می‌شد، و داستان‌های او اغلب از زیرمتن مدفونی از جذابیت همجنس‌بازان استفاده می‌کنند - مانند فیلم «آقای ریپلی با استعداد» که در سال 1999 فیلمی شد که در آن قهرمان جنایتکارش تام ریپلی ساخته شد. عاشق معدن کاری خود دیکی گرین لیف نیست، بلکه عاشق هویت و سبک زندگی خود می شود.

فیلم های خانوادگی دسته ی دیگری هستند که محبوب نماوایی ها هستند.

اگرچه همجنسگرایی در سال 1951 هنوز جرأت نمی کرد نام خود را با صدای بلند به زبان بیاورد، هیچکاک کاملاً از جهت گیری برونو آگاه بود و در واقع نسخه جداگانه آمریکایی و انگلیسی فیلم را ویرایش کرد - و شدت "اغواکننده" را در چاپ آمریکایی کاهش داد. شایان ذکر است که هیچکاک همچنین گرنجر را در «طناب» ​​(1948) بر اساس پرونده لئوپولد-لوب انتخاب کرد. این داستان دیگری در مورد یک پیمان قتل با زیرمطلبی بود.

انیمه جدید ژاپنی جدید را از نماوا دنبال کنید.