انیمیشن لانه (Burrow)

تاریخ ارسال : 1401/07/26

انمیشن لانه، انیمیشنی کوتاه و برنده جایزه اسکار است که نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده است.

انیمیشن لانه (Burrow) یک فیلم کوتاه دو بعدی آمریکایی محصول سال ۲۰۲۰ به نویسندگی و کارگردانی مادلین شرفیان است که توسط مایکل کاپبارات در استودیو انیمیشن پیکسار تهیه شده و توسط استودیو والت دیزنی موشن پیکچرز توزیع شده است. داستان یک خرگوش جوان را نشان می دهد که او سعی می کند لانه رویاهای خود را بسازد، هر بار که به طور تصادفی به خانه همسایه می زند خجالت می کشد. هشتمین فیلم کوتاه از سری SparkShorts، این فیلم کوتاه در 25 دسامبر 2020 در کنار Soul در دیزنی پلاس منتشر شد. این فیلم کوتاه نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه در نود و سومین دوره جوایز اسکار شد.

برای تماشای این انیمیشن دیزنی به سایت فیلم نماوا مراجعه نمایید.

یک خرگوش قهوه ای کوچک طرحی خشن و کودکانه از خانه رویایی خود را روی یک کاغذ خط دار کشیده است. هنگامی که او شروع به حفاری می کند، دو نفر از همسایگان جدیدش، یک خال و یک موش صحرایی، هر دو مشتاقانه کمک خود را ارائه می دهند و نقشه های دقیق و نقشه های کف لانه هایی را که برای خانواده خود ساخته بودند به نمایش می گذارند. خرگوش که از سادگی و بی‌تجربه‌ای نقاشی‌اش خجالت می‌کشد، آن را از آنها پنهان می‌کند، وانمود می‌کند که جایی دارد، و دیوانه‌وار شروع به کندن عمیق‌تر می‌کند تا از آنها دور شود و آنها را گیج می‌کند.

در کنار تماشای انیمه و انیمیشن، دانلود سریال و دانلود فیلم نیز در نماوا فراهم شده است.

در طول حفاری‌اش، او به طور تصادفی به همسایگان زیرزمینی‌اش حمله می‌کند، از جمله قورباغه‌هایی که کتابخانه دارند، برخی از نانوایان جوجه تیغی که به او کلوچه می‌دهند، تعدادی نیوتن حمام که به او حوله می‌دهند، و برخی سوسک‌ها و مورچه‌ها که فکر می‌کنند. او سرگرمی آنها برای شب است. این حوادث باعث شرمندگی او می شود، علیرغم این واقعیت که به نظر می رسد هیچ یک از همسایه ها به دخالت های او اهمیت نمی دهند. پس از بیدار شدن تصادفی حیوانی با صدای بداخلاق در غاری تاریک، او به سمت سنگ بستر فرار می کند. در نهایت دور از دیگران، او سعی می کند سوراخ را باز کند و نوعی لانه ایجاد کند، اما به سطح آب برخورد کرد. آب آزاد شده شروع به سرازیر شدن از سوراخ او به سمت لانه های همسایه ها می کند.

فیلم ایرانی نیز در نماوا پرطرفدار است. یکی از ژانرهای پربازدید آن فیلم سینمایی کمدی است.

خرگوش با گریه به غار تاریک فرار می کند و دوباره حیوان را بیدار می کند تا اشتباه خود را توضیح دهد. این حیوان با صدای ترسناک یک گورکن راحت و خواب آلود است که برای احضار سایر همسایگان غرش می کند. آنها همراه با خرگوش، یک تونل جانبی حفر می کنند تا آب را به سطح زمین هدایت کنند و یک چشمه را تشکیل دهند و خانه هایشان را نجات دهند. خرگوش قدردان نقاشی خود را به همسایه‌ها نشان می‌دهد که به او کمک می‌کنند تا آن را از نظر تدارکاتی بهبود بخشد، اما همچنان خانه‌ای مانند آنچه تصور می‌کرد بسازد، حتی تا توپ دیسکویی که در حمام کشیده است. فیلم کوتاه با تعمیر صندوق پستی خرگوش به پایان می رسد.

در سپتامبر 2020، پیکسار اعلام کرد که یک فیلم کوتاه انیمیشن دوبعدی با عنوان انیمیشن لانه قبل از فیلم بلند Soul در سینماها نمایش داده می‌شود و اولین فیلم کوتاه پیکسار پس از Bao خواهد بود. این فیلم کوتاه به کارگردانی مادلین شرفیان و تهیه کنندگی مایک کابارات ساخته شده است. در 9 اکتبر 2020، اعلام شد که این فیلم کوتاه به جای آن در دیزنی پلاس نمایش داده می شود.

از پرطرفدارترین ژانرهای فیلم ها در کنار کارتون های رنگارنگ می توان به فیلم اکشن جنگی و فیلم فانتزی اشاره کرد.

انیمیشن لانه در بخش بهترین اثر کوتاه دراماتیک نامزد دریافت جایزه بزرگ Ursa Major شد. جوایز Ursa Major در زمینه آثار خزدار fandom اعطا می شود و جوایز اصلی در زمینه انسان شناسی است. این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه شد، اما به فیلم کوتاه نتفلیکس اگر اتفاقی بیفتد من تو را دوست دارم شکست خورد.

در حالی که هیچ آهنگسازی به طور رسمی نامگذاری نشده است، موسیقی در کوتاه بر اساس موسیقی ولفگانگ آمادئوس موتزارت (شامل موومان سوم کنسرتو اوبوئه او) بود که در لیست تشکر ویژه قرار گرفت.

کوتاه، شیرین دیزنی و نماینده زمانه ماست. به همین دلیل است که انیمیشن لانه از Pixar SparkShorts نامزد اسکار برای انیمیشن کوتاه در سال 2021 است.

 

فیلم کوتاه 6 دقیقه ای مادلین شرفیان بر فرمول مشخصه دیزنی متمرکز است و روایتی کوتاه اما دلچسب در مورد یادگیری یک درس مفید ارائه می دهد.

 

انیمیشن لانهیک قافیه مهد کودک است که زنده می شود. این داستان از خرگوش جوانی می گوید که سعی می کند فضایی در زمین برای خانه رویاهای خود پیدا کند. در طول مسیر، خرگوش با مجموعه‌ای از موجودات زمینی دیگر از خال گرفته تا بیس روبه‌رو می‌شود، و در وحشت برای یافتن حریم خصوصی باعث ایجاد مشکلی می‌شود که همه ساکنان را دور هم جمع می‌کند و به خرگوش می‌آموزد که خانه آن چیزی نیست که شما تصور می‌کنید. از یک فضا اما با چه کسی فضا را به اشتراک می گذارید.

 

البته این یک روایت به موقع است، روایتی که نشان می دهد که صبور بودن برای همسایگان بدون توجه به اختلافات شما از اهمیت حیاتی برخوردار است. چیزی که میلیاردها نفر از ما که در خانه‌های خود محصور شده‌ایم بدون شک می‌توانیم آن را در دوران قرنطینه بدانیم یا از آن بیاموزیم.

 

این فیلم، مانند بسیاری از فیلم‌های کوتاه برند دیزنی و پیکسار که توسط آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک نامزد شده‌اند، دیالوگ ندارد، در عوض انیمیشن برای شخصیت‌ها، داستان‌ها و اهدافشان حیاتی است.

 

گفتن چیزی عمیق و عمیق در 6 دقیقه نسبتاً دشوار است، اما با پیروی از ساختار قافیه مهد کودک، و با اشاره به مشکلات زندگی واقعی ما، انیمیشن لانه به همان جهانی بودن دست می یابد که در برند دیزنی مرکزیت دارد.