فیلم تاپ گان

تاریخ ارسال : 1401/07/11

فیلم تاپ گان فیلمی با بازی تام کروز است.

در لحظات ابتدایی فیلم تاپ گان، یک خلبان نیروی دریایی ace در حدود 18 اینچ بالای یک میگ ساخت روسیه به صورت وارونه پرواز می کند و یک عکس پولاروید از خلبان دشمن می گیرد. سپس انگشتش را برمیگرداند و پوستش را جدا می کند.

برای تماشای این فیلم خارجی به سایت فیلم نماوا مراجعه نمایید.

این یک شیرین کاری هات داگ است، اما خلبان (تام کروز) را در میان دایره کوچک پرسنل نیروی دریایی که برای دریافت اطلاعات در مورد برخوردهای نزدیک با هواپیماهای دشمن پاک شده اند، مشهور می کند. و خلبان، که نام رمزش ماوریک است، برای مدرسه پرواز نخبگان نیروی دریایی، که به هنر در حال مرگ سگ‌های هوایی اختصاص دارد، انتخاب می‌شود.

در کنار تماشای فیلم و سریال، دانلود سریال و دانلود فیلم نیز در نماوا فراهم شده است.

بهترین فارغ التحصیل از هر کلاس در مدرسه به عنوان "تاپ گان" شناخته می شود. و در آنجا، فکر می کنم، شما مواد اولیه این فیلم را دارید، البته به جز سه ماده اجباری دیگر در همه فیلم های مربوط به خلبانان جوان شجاع: (1) دختر، (2) رمز و راز پدر قهرمان و ( 3) رقابت با خلبان دیگر. معلوم می شود که پدر ماوریک در دوران ویتنام یک خلبان باهوش جت نیروی دریایی بود تا اینکه او و هواپیمایش در شرایط نامشخصی ناپدید شدند. و همچنین معلوم می‌شود که یکی از مربیان مدرسه پرواز یک سبزه جوان (کلی مک‌گیلیس) است که می‌خواهد اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی گرفتن عکس آن خلبان دیگر توسط ماوریک بداند.

فیلم ایرانی نیز در نماوا پرطرفدار است. یکی از ژانرهای پربازدید آن فیلم سینمایی کمدی است.

فیلم تاپ گان نسبتاً به سرعت در صحنه‌های متناوب زمینی و هوایی قرار می‌گیرد و ساده‌ترین راه برای جمع‌بندی فیلم این است که صحنه‌های هوایی را درخشان و صحنه‌های زمینی را به شدت قابل پیش‌بینی اعلام کنیم. این فیلمی است که در دو قسمت ساخته می شود: دقیقاً می داند با جلوه های ویژه چه باید بکند، اما سرنخی از این که دو نفر عاشق چگونه ممکن است رفتار کنند، صحبت کنند و فکر کنند، ندارد.

صحنه های هوایی همیشه چالش خاصی را در یک فیلم به همراه دارد.

از پرطرفدارترین ژانرهای فیلم ها نیز می توان به فیلم اکشن جنگی و فیلم فانتزی اشاره کرد.

این خطر وجود دارد که مخاطب از نظر فضایی سرگردان شود.

ما عادت کرده ایم چیزها را در چارچوبی ببینیم که به چپ و راست، بالا و پایین احترام می گذارد، اما خلبان جنگنده در دنیایی با چرخش های 360 درجه زندگی می کند. دستاورد قابل توجه در فیلم تاپ گان این است که هفت یا هشت برخورد هوایی را ارائه می‌کند که به قدری خوب طراحی شده‌اند که می‌توانیم بیشتر اوقات آنها را دنبال کنیم، و فیلم به ما حس دست دوم خوبی از آنچه که می‌تواند باشد می‌دهد. در یک سگ جنگی

اولین و آخرین سکانس فیلم شامل برخورد با هواپیماهای دشمن است. اگرچه هواپیماها میگ هستند، فیلم هیچ ملیتی برای خلبانان آنها ارائه نمی کند. به ما گفته اند که نبردها در اقیانوس هند رخ می دهد و تمام. همه سکانس‌های بین این دو در مدرسه تاپ گان اتفاق می‌افتند، جایی که ماوریک به سرعت وارد یک دوئل شخصی با خلبان درخشان دیگری، آیس من (وال کیلمر) می‌شود. در یک سکانس پس از دیگری، در حالی که هواپیماهای شیک یکدیگر را از میان ابرها تعقیب می کنند، آهنگ صدا می لرزد و، بله، هیجان انگیز است. اما داستان عشق بین کروز و مک‌گیلیس یک غوغا است.

 

 

در مقایسه با شیمی بین کروز و ربکا دی مورنی در "کسب و کار مخاطره آمیز" و بین مک گیلیس و هریسون فورد در "شاهد" کم رنگ و غیرقابل باور است - البته بین ریچارد گیر و دبرا وینگر در "یک افسر و یک جنتلمن" که ذکر نشده است. به وضوح الهام گرفته از "تاپ گان". کروز و مک‌گیلیس زمان زیادی را صرف نگاه کردن به یکدیگر و رد و بدل کردن کلماتی که انگار سلاح هستند، می‌گذرانند، و وقتی بالاخره بدنی می‌شوند، شبیه ستاره‌های یکی از آن تبلیغات جذاب عطر جدید می‌شوند. اینجا هیچ گوشت و خونی وجود ندارد، که با توجه به حضور فیزیکی تقریباً محسوس مک‌گیلیس در «شاهد» قابل توجه است. در صحنه‌های دیگرش روی زمین، به نظر می‌رسد که فیلم از بازیافت کلیشه‌ها و قراردادهای قدیمی از بی‌شمار فیلم‌های جنگی دیگر راضی است.

 

آیا نمی دانید، برای مثال، افسر فرمانده ماوریک در مدرسه پرواز تنها مردی است که می داند چه اتفاقی برای پدر بچه در ویتنام افتاده است؟ و آیا وقتی بهترین دوست ماوریک در آغوش او می میرد، شگفت زده می شویم؟ آیا زمانی که ماوریک دچار بحران وجدان اجباری می شود، تعلیقی وجود دارد که بداند آیا او هرگز می تواند دوباره پرواز کند؟ نقد و بررسی فیلم هایی مانند فیلم تاپ گان سخت است، زیرا قسمت های خوب آن بسیار خوب و قسمت های بد آن بسیار بی امان هستند. دعواهای سگ کاملاً بهترین از زمان صحنه های هوایی برقی کلینت ایستوود در «فایرفاکس» هستند. اما مراقب صحنه هایی باشید که مردم با یکدیگر صحبت می کنند.