آخرین مزدور

تاریخ ارسال : 1400/10/27

ژان کلود ون دام، ستاره اکشن بلژیکی، به طور همزمان مرد اصلی فیلم اکشن-کمدی فرانسوی «آخرین مزدور» است و نیست. ون دام در نقش ریچارد «مه» برومر، یک سرباز افسانه‌ای ثروت است

ژان کلود ون دام، ستاره اکشن بلژیکی، به طور همزمان مرد اصلی فیلم اکشن-کمدی فرانسوی «آخرین مزدور» است و نیست. ون دام در نقش ریچارد «مه» برومر، یک سرباز افسانه‌ای ثروت است که باید از پسر بیولوژیکی خود، آرچیبالد (سمیر دکازا) محافظت کند و از او تبرئه کند، کسی که در اثر یک سری عوارض ناخوشایند، برای سیمیون (نسیم لیز) گیج شده است. فروشنده اسلحه وسواس "صورت زخم".

همانطور که ریچارد، ون دام به تصویر خودآرایی خود به عنوان نیرویی کارتونی از طبیعت چشمکی می زند، مانند زمانی که به نشانه تایید سر به پوستر خودروی جذاب و نمادین ون دام «Bloodsport» تکان می دهد. شوخی‌هایی درباره تخصص افسانه‌ای ریچارد به‌عنوان یک مرد اکشن و یک زن قاتل وجود دارد ("او همسرم را استخوان کرد").

همچنین چند لحظه حساس نادر وجود دارد که ون دام به اندازه کافی مراقب عاطفی خود را کنار می گذارد تا در مورد اینکه چقدر ناراحت کننده است در مقابل تیپ بازی می کند شوخی کند. ون دام هرگز واقعاً سعی نمی کند از خود سابق خود فرار کند، اما دیدن او به عنوان پدر شرمسار ریچارد که سعی می کند فرد بهتری باشد، به نوعی دوست داشتنی است.

در «آخرین مزدور»، ریچارد تنها زمانی به فرانسه باز می‌گردد که متوجه می‌شود وزارت امور خارجه فرانسه آرچیبالد را - که به لطف مذاکره ماهرانه پدرش، تحت نامی فرضی و با مصونیت دیپلماتیک زندگی می‌کرد - با سیمیون اشتباه گرفته است. یک دلال اسلحه از کشور خیالی طرقستان. ریچارد تنها کسی است که می تواند آنقدر از آرچیبالد محافظت کند تا نه تنها سیمیون را بگیرد، بلکه مقامات فرانسوی را که از سیمیون در برابر دستگیری محافظت کرده اند نیز بیرون بکشد. یک کمدی پوکی از هویت اشتباه رخ می دهد.

متأسفانه، در صحنه‌های مسخره‌ای که ریچارد سعی می‌کند با بازیگران اصلی فیلم کار کند و با آن‌ها ارتباط برقرار کند، به‌ویژه الکساندر (آلبان ایوانف) و حامیان توسعه نیافته دالیلا (آسا سیلا) و برادرش مومو (جیمو) بسیار خنده‌دار است. الکساندر یک مرد سفیدپوست خمیری است، بنابراین یک گنگ بدشانسی وجود دارد که او فقط یک کلاه ایمنی بزرگ و یک جفت لباس سفید بر سر دارد و با یک اسکوتر در اطراف پاریس حرکت می کند. و دلیلا و مومو هر دو جوان‌های شهر هستند، بنابراین دلیلا در طول یک درگیری فیزیکی قبل از اینکه ون دام او را نجات دهد، خودش را نگه می‌دارد، و مومو بعد از اینکه آنها او را برای یک پیشخدمت اشتباه می‌گیرند به اتاقی پر از افراد سفیدپوست می‌رود. برخی از کمدین‌های کمربند Borscht اگر هنوز زنده بودند و این کار را انجام می‌دادند، از دیدن این مطالب خش خش سرخ می‌شدند.

اما تلاش ون دام برای راحت شدن در شخصیت بزرگش گاهی موضوع سرگرمی و طنز است. او سال‌هاست که با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کند، شاید آشکارتر از زمان «JCVD»، یک کمدی متا اکشن-کمدی 2008 کج‌رو، اما گاهی اوقات به‌طور غیرمنتظره‌ای تأثیرگذار بود. ون دام از آن زمان تا کنون از لحظاتی از ناف‌نگاری متعالی لذت برده است، مانند زمانی که دوباره با طلسم پنگوئن از «مرگ ناگهانی» در سریال اخیر (و عمدتاً سرگرم‌کننده) آمازون «ژان کلود ون جانسون» متحد شد. «آخرین مزدور» این روند را در چند صحنه برجسته ادامه می‌دهد، که احتمالاً بیش از آن چیزی است که می‌توان انتظار داشت، با توجه به اینکه دوران پایانی دوران حرفه‌ای ون دام بیشتر شبیه یک بازی اضافی است تا یک بازی کاملاً جدید با توپ.

ون دام در برخی از صحنه‌های اکشن که بیش از حد ویرایش شده‌اند، به‌اندازه کافی خوب به نظر می‌رسد، مانند زمانی که ریچارد یک جفت مایو طلایی پوشیده از عضله زنانه را ارسال می‌کند. اما ون دام به وضوح در بهترین حالت خود قرار دارد وقتی که اجازه می‌دهد صخره‌های صورت سنگی محبوبش به جای او صحبت کنند، حتی در هنگام پرت کردن دهان که ریچارد با گذاشتن کلاه گیس خود را استتار می‌کند و یک دستش را دور لایز می‌بندد، فقط برای اینکه دیده نشود. توسط همکاران شرور سیمیون. شوخی سکس دهانی که این تهوع را از بین می برد، کمتر خنده دار است، اما تا این لحظه، طرفداران ون دام احتمالاً می دانند که هیچ چیز خوب برای همیشه باقی نمی ماند.

بنابراین بسیار خوب است که می بینیم که Muscles از بروکسل نه تنها خودآگاه است، بلکه هر زمان که مجبور است یک یا دو قدم از سایه خودش بردارد به اندازه کافی تیزبین است. تلاش‌های گنده‌آمیز ریچارد برای برقراری ارتباط مجدد با آرچیبالد بسیار دوست‌داشتنی است، مانند تعقیب و گریز ماشینی که در آن آرچیبالد رانندگی می‌کند در حالی که پدرش برای او هدایت می‌کند، زیرا آرچیبالد رانندگی با چوب را نمی‌داند. این مجموعه سرگرم کننده است، و نه فقط به این دلیل که از نظر بصری منسجم است، و همچنین با آهنگ "One Way or Another" بلوندی گلزنی کرده است.

اجرای ناامن ون دام گاهی اوقات واقعاً جذاب است، مانند زمانی که او سعی می کند هویت واقعی ریچارد را به آرچیبالد اعلام کند، زیرا او قبلاً پسر و کشورش را به دنبال برخی دعواهای عمومی مرتبط با جاسوسی رها کرده بود. بنابراین: ریچارد از آرچیبالد می پرسد که او در مورد پدر بیولوژیکی خود چه می داند، اما او پاسخی را که می خواهد دریافت نمی کند (تعجب کند). بنابراین ریچارد، قاتل جهانگرد و «گریزان»، باید خودش را مطرح کند. او به دنبال کلمات مناسب است و به طور آزمایشی به خود می بالد که پدر آرچیبالد «شهرت بزرگی» دارد. سرعت هولناکی که ون دام با آن سعی می‌کند از چنین بیانیه تبریک باورنکردنی عبور کند، به خوبی «آخرین مزدور» است.