فالکون و سرباز زمستان

تاریخ ارسال : 1400/10/25

با پایان فصل «WandaVision»، دنیای سینمایی مارول با «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» به وسعت خود در تلویزیون ادامه می‌دهد، سریالی که قصد دارد پیش از این از Avengers به ​​عنوان شخصیت‌های اصلی تلویزیونی حمایت کند.

با پایان فصل «WandaVision»، دنیای سینمایی مارول با «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» به وسعت خود در تلویزیون ادامه می‌دهد، سریالی که قصد دارد پیش از این از Avengers به ​​عنوان شخصیت‌های اصلی تلویزیونی حمایت کند. دیزنی فقط قسمت اول را برای بازبینی ارائه کرده است، بنابراین داستان جدید زیادی وجود ندارد. اما اکشن - که شرط می بندم این سریال را به طور کلی تعریف می کند - باعث می شود امیدوار باشیم که قسمت های بعدی سریال با تخیل و جاه طلبی بیشتری برخورد شود.

«شاهین و سرباز زمستان» ماه‌ها پس از وقایع «انتقام‌جویان: پایان بازی» که در آن کاپیتان آمریکای کریس ایوانز سپر خود را به سم ویلسون/فالکون (آنتونی مکی) سپرد و اساساً عنوان را به او سپرد. اما همانطور که در اوایل این قسمت می بینیم، سم آن نقش را نمی خواهد و در عوض آن را به اسمیتسونیان اهدا می کند. او ترجیح می‌دهد روی خانواده‌اش تمرکز کند، یعنی قایق‌ای که پدر و مادرش سال‌ها مالک آن بودند و با آن تجارت داشتند. از طرف دیگر، خواهرش سارا (آدپرو اودویه در حال دزدیدن صحنه)، می‌خواهد قایق را به دلیل مخارج و ویرانی‌های مالی که از پنج سال سریال The Blip به وجود آمد، به عنوان وقایع ناپدید شده از «انتقام‌جویان» بفروشد. : Infinity War» اکنون نامیده می شوند. همانطور که داستان بیشتر جنبه شخصی سم را مشخص می کند، از این عناصر خانوادگی برای انسانی کردن او استفاده می کند و در عین حال نشان می دهد که انتقام جویان حقوق بگیر نیستند.

در جای دیگری در ایالات متحده، جیمز "باکی" بارنز با نام مستعار سرباز زمستان (سباستین استن) با برخی از PTSD از روزهای کار برای هایدرا شیطانی روبرو است، که قبل از اینکه مردم واکاندا به آزادی مغزش کمک کنند، او را شستشوی مغزی داد. ما همه نوع باکی را در دنیای سینمایی مارول دیده‌ایم و این قسمت او را در حالت نسبتاً منزوی اما طوفانی نشان می‌دهد. او دوستان زیادی ندارد (به جز یک پیرمرد مهربان)، او با درمان دست و پنجه نرم می کند، و هنوز هم بسیار خارجی است، هر چند وقت یکبار یادآوری می شود که او در واقع 106 سال دارد. لحظه بزرگ برای او در این قسمت این است که با یک متصدی بار (میکی ایشیکاوا) قرار ملاقات می‌گذارد که او را به یک بازی آشامیدنی Battleship دعوت می‌کند و شروع به جدا کردن لایه‌های او می‌کند.

شیطانی که در زیر این قسمت به وجود می‌آید البته یک راز بزرگ است، اما با موفقیت جذاب است. جهان یک گروه تروریستی نوظهور در Flag Smashers دارد که به گفته دوست ارتشی جذاب فالکون، تورس (دنی رامیرز)، از طرفداران "The Blip" و آنچه که برای جهان به دست آورد، هستند. تورس که آنها را در تابلوهای پیام ردیابی کرده است، می گوید: «آنها جهانی متحد و بدون مرز می خواهند. یک گروه حاشیه‌ای برای این زمان‌های پس از بلیپ، به نظر دشمنی قانع‌کننده به نظر می‌رسد، به‌خصوص اگر جنایات بیشتری مانند آنچه بعداً در قسمت اتفاق می‌افتد، انجام دهند.

 

من به این سریال (یا این قسمت واقعاً) آمدم، هیجان زده بودم که اکشن را بررسی کنم. به هر حال، هر دو سرباز زمستان و فالکون نقش مهمی در برخی از بهترین سکانس‌های اکشن مارول در فیلم‌هایی مانند «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» و «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» داشته‌اند. و از آنجایی که بسیاری از آرک‌ها در قسمت اول در اینجا شروع به توسعه کرده‌اند، به نظر می‌رسد این بهترین راه برای قضاوت واقعی یک اپیزود است - مانند اینکه چگونه می‌توانید به تنهایی با شماره‌های موسیقی درگیر شوید. و پس از همه، کوین فایگ خودش گفت که سریال «واقعاً با صدای بلند شروع می‌شود»، پس بیایید به آن بپردازیم.

اولین سکانس بزرگی که این مجموعه ارائه می‌کند، نمایش تلویزیونی بزرگ از توانایی‌های فالکون در پروازهای بلند است، برای چرخیدن به داخل و اطراف صخره‌ها و انفجارها، تعقیب افراد بدی که هواپیما را ربوده‌اند و بعداً به سمت هلیکوپتر می‌روند. بهتر است به عنوان یادآوری سریع از مزایای فالکون در نظر گرفته شود - روشی که بال های روباتیک او می توانند از گلوله ها محافظت کنند، یا اینکه او چند حرکت رزمی تن به تن برای یک ضرب و شتم سریع انجام می دهد. به‌عنوان سکانسی که هدف آن بالا بردن ریسک‌ها در مورد آنچه از نمایش خواهیم دید، ناامیدکننده است، یعنی اینکه با چند عکس POV هیجان‌انگیز از چتربازی و سر خوردن واقعی، هزاران پا در آسمان، قبل از نسخه CGI شروع می‌شود. Falcon به طور کامل (و قابل درک) زمانی که زمان پرواز است، کنترل را به دست می گیرد. ناگهان اضطرار گرانش واقعی از بین می‌رود، و این سکانس با گرفتن عکس‌های کوتاه و سریع که تصاویر فالکون را در هم می‌پیچد، جبران می‌کند، به جز زمانی که فالکون برای ربودن یک هلیکوپتر استراحت می‌کند. فقط به ندرت احساس می‌کنیم که قهرمان بلند پرواز ما در خطری است که می‌تواند باعث شود روی کاناپه‌هایمان بچرخیم. همه چیز به قدری دیوانه‌وار اتفاق می‌افتد که زمان کمی برای غوطه‌ور شدن در یک انفجار سرد، چند ضربه مشت‌های ترکیبی و آکروباتیک فالکون وجود دارد.

Winter Soldier در این قسمت زمان زیادی برای ضربه زدن به لگد ندارد، اما یک سکانس به او معرفی می شود که قرار است او را در حالت بی رحم نشان دهد، خاطره ای از روزهای تاریک هیدرا که هنوز در مغزش می چرخد. سکانس کوتاه است، اما همچنین نشان می دهد که فضای زیادی برای بهبود اکشن وجود دارد، روشی که دوربین آن تیراندازی او از چند مرد بی گناه را به عنوان یک تماس و پاسخ صاف تبدیل می کند و از شلاق گیج کننده دوربین برای نشان دادن استفاده می کند. سفر با چاقوی پرتاب شده قبل از بازگشت به سرهنگ باکی نگاه خونین گویی که به اندازه کافی سخت نبود، سپس باکی فقط چهار شلیک طول می‌کشد تا شیره‌ای محکوم به فنا را از یک در بسته محکم کند. برای یک سکانس ضربه ای که قرار است اعتماد و نیروی ترمیناتور مانند شخصیت خود را تجسم بخشد، او بیشتر یک دستگاه زیراکس خسته است. تاکنون، مجموعه دیزنی پلاس به راحتی خود را در کنار فیلم‌سازی اکشن معمولی قرار می‌دهد، و این یک ویژگی هیجان‌انگیز نیست.

باز هم «شاهین و سرباز زمستان» تنها در مرحله معرفی مجدد است و این قهرمانان سینمایی را در فضای بازی گسترده جدید اپیزودهای 45 دقیقه ای ارائه می کند. اما در اینجا امیدواریم که این مجموعه با پیش‌روی خود شانس بیشتری داشته باشد، به‌خصوص که ناگزیر انفجارها را در خود جای داده و به دنباله‌های مبارزه طولانی‌تری منجر می‌شود. این مجموعه پتانسیل ذاتی زیادی برای تبدیل شدن به یک لحظه موفقیت آمیز برای داستان سرایی اکشن دارد، تا زمانی که بیشتر به مهارت های منحصر به فرد شخصیت های زیرک خود متمایل شود، نه فقط به چیزی که آنها را در فواصل کوتاه پر زرق و برق می کند.