جاسوس من

تاریخ ارسال : 1400/10/25

برای بسیاری از ما منتقدان، "جاسوس من" آخرین اکرانی بود که قبل از تعطیلی جهان توسط COVID-19 - از جمله سینماهای محبوبمان - در آن شرکت کردیم. بنابراین به‌طور غیرمنتظره‌ای خوش‌آمد می‌گوییم که اکنون دوباره به کمدی اکشن مراجعه کنید و به یاد داشته باشید که در واقع بسیار سرگرم‌کننده است، علاوه بر اینکه کپسول زمانی سهوی از روزهای ساده‌تر و شادتر است.

برای بسیاری از ما منتقدان، "جاسوس من" آخرین اکرانی بود که قبل از تعطیلی جهان توسط COVID-19 - از جمله سینماهای محبوبمان - در آن شرکت کردیم. بنابراین به‌طور غیرمنتظره‌ای خوش‌آمد می‌گوییم که اکنون دوباره به کمدی اکشن مراجعه کنید و به یاد داشته باشید که در واقع بسیار سرگرم‌کننده است، علاوه بر اینکه کپسول زمانی سهوی از روزهای ساده‌تر و شادتر است.

"جاسوس من" در ابتدا قرار بود در اواسط ماه مارس افتتاح شود و اکنون از طریق استریم آمازون برای شما و خانواده‌تان در دسترس است تا در خانه از آن لذت ببرید. و از آن لذت خواهید برد، هرچند به صورت پراکنده. فیلمی از کارگردان پیتر سگال هوش‌تر شوید»، «اسلحه برهنه 33 1/3: The Final Insult») و نویسندگی آن توسط اریش و جان هوبر («کشتی جنگی»، «مگ») فرمولی خالص است. این مرد بزرگ و خوش‌شکل با بچه‌ای ناز و گستاخ ملاقات می‌کند، با چند جاسوسی و انفجار.

برای مثال، چیزی که «جاسوس من» را از چیزی شبیه به ساختار، اما از نظر لحن نفرت انگیز مانند «بازی با آتش» متمایز می کند، شیمی بین دیو باتیستا و کلوئی کلمن است. هر یک از آنها بیش از آنچه که احتمالاً سزاوار آن است، به تلاش می‌آورد. او یک آسیب‌پذیری زخمی در زیر پرسونای غول‌پیکرش دارد، او خردی فراتر از سال‌های زندگی‌اش دارد که هرگز به قلمرو بچه‌های زودرس نمی‌رود. و هوبرها یک رگه ی لذت بخش عجیب و غریب در طنز بافته اند که شما را سرپا نگه می دارد. این به طور مداوم یک شگفتی خوشایند در داستانی است که در غیر این صورت یک داستان قابل پیش بینی است.

باتیستا در نقش جی جی، یک تکاور سابق ارتش/عضو نیروی ویژه که اکنون در انتقال مهارت های کشتار و قدرت بی رحمانه خود به سیا مشکل دارد، جایی که رئیسش (کن جونگ، در چند صحنه سرگرم کننده) به او این ظرافت را آگاه می کند. و ظرافت ارزش بیشتری دارند. پس از شکست دادن یک کار در اوکراین که شامل یک معامله پلوتونیوم است، جی جی مخفیانه به شیکاگو فرستاده می شود تا از بستگان پسر بدی که فرار کرده بود، مراقبت کند: پرستار کیت (پاریسا فیتز-هنلی) که اخیراً بیوه شده است و دختر نه ساله تنهایش. سوفی (کلمن)، که به تازگی از پاریس برای شروعی تازه به آنجا نقل مکان کرده است. شریک جی‌جی در این ماموریت، بابی، جادوگر فناوری بیش از حد مشتاق است (کریستن شال، انتخاب‌های الهام‌بخشی را در طول فیلم انجام می‌دهد)، که فوق‌العاده است، اما تجربه میدانی ندارد. آن دو در آپارتمانی در روبه‌روی سوفی و ​​مادرش سوراخ می‌شوند، اما سوفی به زودی دوربین‌های مخفی آن‌ها را پیدا می‌کند، آنها را شکار می‌کند و اصرار می‌کند که جی‌جی به او یاد دهد چگونه جاسوس باشد، در غیر این صورت پوشش آنها را منفجر خواهد کرد.

عنصر اکشن این اکشن کمدی به شدت پررنگ است. جاسوسان پراکنده در سرتاسر جهان به دنبال چه چیزی هستند، و چرا، آنقدرها هم جالب نیست، و فیلم به عنوان یک کل تقریباً متوقف می شود، زمانی که با یک طرح واقعی آزار می دهد. با این حال، جایی که به زندگی می رسد، در تعامل بین جی جی و سوفی است. ما می بینیم که این رابطه از لحظه ای که یکدیگر را کشف می کنند به کجا می رود - او به یک شخصیت پدری نیاز دارد، او باید قلبش را باز کند - اما کلمن و باتیستا آنقدر بازیگوش و شیک با یکدیگر دارند که جذابیت نداشتن سخت است. وقتی سوفی از جی جی باج می‌گیرد تا او را به یک مهمانی اسکیت روی یخ ببرد، زیرا مادرش باید کار کند، ما دقیقاً می‌دانیم که سرانجام به کجا می‌رسد: با این جانور عضلانی و ترسناک که قبل از اینکه روی پشتش صاف شود، دست و پا می‌زند.

باتیستا در اینجا مورد سختگیری قرار می گیرد و ستاره سابق دبلیو دبلیو ای مطمئناً واجد شرایط چنین فیزیکی فوق العاده است، اما به نوعی او زوزه هایی از دست کم گرفتن و حتی انسانیت را نیز به این لحظات می آورد. (تغییر انتظارات شما از او بر اساس ظاهرش در حال تبدیل شدن به علامت تجاری جذاب او است، از تصویر روحی او از درکس در فیلم‌های "نگهبانان کهکشان" تا چرخش دراماتیک کوتاه اما ویرانگر او در "بلید رانر 2049.") بعدها، زمانی که سوفی جی جی را برای روز والدین و دوستان خاص به مدرسه می کشاند، ما می دانیم که او از خودش منظره ای خواهد ساخت، اما همچنین قلدرها و دختران بدجنسی را که او را عذاب داده و طرد کرده اند تحت تاثیر قرار خواهد داد. و هیچ فیلمی مانند این بدون مونتاژ آموزشی، از جمله آزمایش دروغ یاب و مواد منفجره کامل نخواهد بود - و اینجاست که حضور قوی کلمن در صفحه نمایش بسیار مهم است. برای همبازی «دروغ‌های کوچک بزرگ» دوست داشتنی و آزاردهنده بودن آسان است، اما او به شیوه‌های آرام و مستمر در مقابل باتیستا ایستادگی می‌کند.

باز هم، این واقعیت که PG-13 "My Spy" مایل است در طول مسیر به مکان های تاریک برود، باعث می شود که این پیشرفت های آشکار تا حدودی الهام گرفته به نظر برسد. همچنین باعث می‌شود که قرار دادن محصولات فراوان و ارجاعات فرهنگ پاپ بسیار ارزشمندتر به نظر برسند، همانطور که عاشقانه‌ای بیهوده بین جی جی و مادر سوفی است. با این حال، اگر در خانه با بچه‌های بی‌حوصله و باهوش خود گیر کرده‌اید، حداقل برای مدتی لبخند بر لبان همه می‌نشیند.