Guardians of the Galaxy Vol. 2

تاریخ ارسال : 1400/10/18

جیمز گان نگهبانان کهکشان 2 اینچ با توالی اعتبار تعیین کننده حق رای باز می شود. وقتی یک نبرد فوق‌العاده گران قیمت CGI در پس‌زمینه رخ می‌دهد، دوربین روی یک Baby Groot دوست‌داشتنی می‌ماند

جیمز گان نگهبانان کهکشان 2 اینچ با توالی اعتبار تعیین کننده حق رای باز می شود. وقتی یک نبرد فوق‌العاده گران قیمت CGI در پس‌زمینه رخ می‌دهد، دوربین روی یک Baby Groot دوست‌داشتنی می‌ماند و با آهنگ «Mr.» از ELO می‌رقصد. آسمان آبی." این سریال بیشتر درباره هوی و هوس، هیجان و خانواده است تا «چیزهایی که رونق می‌گیرند»، و این چیزی است که در حال حاضر در دنیای سینمایی مارول واقعاً از هم جدا می‌شود. و تیتراژ ابتدایی هوشمندانه، که در آن شخصیت‌های دیگر اعصاب این را دارند که شماره رقص بیبی گروت را در حالی که برای زندگی‌شان می‌جنگند، قطع کنند، کاملاً لحن را برای آنچه که در راه است تنظیم می‌کند: یک فیلم پرفروش تابستانی کاملاً لذت‌بخش. این عیاشی نادر CGI هالیوودی است که خود را جدی نمی گیرد - مانند طاعون فعلی فیلم های ابرقهرمانی - و می خواهد تا حد امکان سرگرم کننده باشد. برای این منظور، موجی از سخنرانی‌های صمیمانه و سکانس‌های آخرالزمانی مانع از نمایش نهایی فیلم می‌شود و فیلم را از عظمت خالص باز می‌دارد، اما تا آن زمان به اندازه‌ای لذت خواهید برد که واقعاً برایتان مهم نیست. به صراحت، «جلد. 2” از بسیاری از ایرادات فیلم اول جلوگیری می کند و چندین کار را به طور قابل توجهی بهتر انجام می دهد. این سرگرم کننده، هوشمندانه و یک شروع عالی برای فصل فیلم های تابستانی است.

با توجه به سادگی عنوان آن، «جلد. 2 اینچ نسبتاً کمی پس از پایان فیلم اول شروع می شود. گروت هنوز نوزاد است و چهار عضو دیگر نگهبانان مشغول کار برای نژاد Sovereign هستند که توسط زنی طلایی به نام عایشا (الیزابت دبیکی) رهبری می شود. پیتر کویل با نام مستعار استار لرد (کریس پرت)، گامورا (زوئه سالدانا)، دراکس (دیو باتیستا)، راکت (با صداپیشگی بردلی کوپر) و بیبی گروت باید از گروهی ارزشمند از باتری ها در برابر هیولایی به نام ابیلیسک دفاع کنند. آنها این کار را در ازای زندانی شدن توسط Sovereigns، خواهر شرور گامورا، سحابی (کارن گیلان) انجام می دهند. ماموریت بدون هیچ مشکلی پیش می‌رود، اما راکت در راه خروج باتری‌ها را می‌دزدد و گروهی از مردم را به دنبال نگهبانان هدایت می‌کند.

برای انتقام گرفتن، عایشه در نهایت فردی را استخدام می‌کند که محافظان را به خوبی می‌شناسد، یوندو (مایکل روکر)، راویگر پوست آبی که پیتر را بزرگ کرده است، اما در میان راویجرها اختلاف نظر وجود دارد. به دلایلی که بعداً مشخص خواهد شد، یوندو اساساً از مردم خود تبعید شده است و خدمه‌اش شروع به بررسی شورش کرده‌اند، به خصوص زمانی که او تمایلی به ردیابی کویل ندارد. در همان زمان، کویل سرانجام با پدرش، یک آسمانی به نام اگو، که کرت راسل با سبکی روان بازی می کرد، ملاقات می کند. از راه هایی که من خراب نمی کنم، استار-لورد در نهایت بین خانواده بیولوژیکی خود و خانواده موقتش با نگهبانان درگیر می شود.

البته، مانند Dom Toretto در یک اعتراف کننده، خانواده بارها و بارها در «جلد. 2.” در کمان بین Star-Lord و Ego برجسته‌تر است، اما پویایی خواهر و برادر رقابتی بین گامورا و سحابی در این جلد بررسی شده است، و رابطه پدرخوانده بین یوندو و پیتر نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. و، البته، مانند بسیاری از فیلم‌های گروهی ابرقهرمانی، این خود نگهبانان هستند که «خانواده» نهایی هستند. به عنوان یک نویسنده، گان چندین بار این طبل را می زند، اما او عمدتاً به موضوع خانواده بیش از زیست شناسی ناب رسیدگی می کند، به گونه ای که این فیلم ها را با ستون فقرات احساسی دیگر فیلم های ابرقهرمانی مواجه می کند.

این بسیار کمک می کند که در این ماجراجویی به «خانواده» توسعه و زمان نمایش تقریباً برابر داده شود. می‌توانست پرت را به جلوی صحنه فشار دهد و اکشن فیلم را کاملاً بر روی شانه‌های او بگذارد، اما هر یک از اعضای نگهبانان این بار نسبت به فیلم اول احساس می‌کنند که کاملاً رشد کرده‌اند. / کمان های مقدماتی. سالدانای دست کم گرفته شده گامورا را به عملی ترین عضو گروه تبدیل می کند. باوتیستا به اندازه هر شخصیت MCU که نقش یک مرد بزرگ را بازی می کند بدون فیلتر اجتماعی می خندد. کوپر کارهای صوتی عالی انجام می دهد و می یابد که چگونه راکت ناامنی را با خود خرابکاری پنهان می کند. حتی گیلان و روکر شخصیت هایی را انتخاب می کنند که می توانستند صرفاً احساس حمایت کنند و به آنها عمق شگفت انگیزی ببخشند. این مسلما بهترین گروه MCU است.

چیزی که شاید به طرز شگفت انگیزی در مورد «جلد. 2" این است که گان از نظر تولید اصلاً به موفقیت خود متکی نیست. این فرنچایز آنقدر بزرگ است که در سطوح مختلف شکست بخورد، و بنابراین می‌توانست به راحتی با آن تماس بگیرد. بخش‌های خارق‌العاده‌ای از طراحی تولید در سرتاسر فیلم وجود دارد، از «اتاق جنگ» Sovereigns گرفته تا کل سیاره Ego و عملکرد بد کشتی Ravagers. گان و هنری براهام، فیلمبردار، جلوه‌های بصری دنباله میلیارد دلاری خود را بدیهی نمی‌دانند و زیبایی را در پلان‌هایی می‌یابند که بسیاری از فیلمسازان دیگر آن را دور می‌اندازند. «جلد 2 اینچ به طرز شگفت آوری عالی به نظر می رسد.

این توجه به جزئیات هم به ضربات جزئی و هم به سکانس‌های اکشن اصلی گسترش می‌یابد، که در اینجا بیشتر از فیلم اول احساس می‌شود. یک صحنه ناگهانی باورنکردنی وجود دارد، چند نبرد فضایی زیبا، و در حالی که فینال غیرقابل انکار شلوغ است، گان کار بسیار خوبی را انجام می دهد تا ما را با جایی که همه در مبارزه هستند و کاری که انجام می دهند هماهنگ نگه دارد. مهم‌تر از همه، نبرد نهایی از همه استفاده می‌کند، اکشن‌هایی که روی توسعه شخصیت‌ها بازی می‌کنند. عناصری از صحنه‌های پایانی (که نمی‌خواهم آن‌ها را خراب کنم) وجود دارد که احساس می‌کنند در تله‌ای می‌افتند که در آن هر فیلم ابرقهرمانی باید با آخرالزمان به اوج خود برسد، اما کنش‌های فردی در آن لحظات بزرگ‌تر از بسیاری از فیلم‌ها طنین انداز می‌شوند. این نوع

«Guardians of the Galaxy Vol. 2 اینچ از موسیقی تقریباً مانند فیلم اول استفاده می کند، اغلب در صحنه به عنوان محصولی از نوارهای ترکیبی Star-Lord. و بنابراین وسوسه انگیز است که این فیلم را با دومین آلبوم یک هنرمند پس از اولین موفقیت محبوب مقایسه کنیم. مطمئنا، آهنگ ها آشنا هستند. شما ضربات اصلی را قبلا شنیده اید. اما این یک رکود سال دوم نیست. این فیلمی است که نه تنها خود را تکرار می کند و نه بر سر مرد اصلی خود تکیه می کند. مهم‌تر از همه، این پل صرفاً برای ماجراجویی بعدی نیست، حتی اگر جلد سوم را به روش‌های هیجان‌انگیز تنظیم کند. مانند اکثر منتقدان سینما، من هم کمی از خستگی ابرقهرمانی رنج می برم. در این مرحله در طیف فرهنگ پاپ اجتناب ناپذیر است. هیچ کس بیشتر از من متعجب نیست که چقدر «Guardians of the Galaxy Vol. 2» مرا بیدار کرد.