مومیایی

تاریخ ارسال : 1400/10/14

احتمالاً تاکنون تعدادی نقد تند از «مومیایی» را خوانده‌اید، ورودی افتتاحیه یونیورسال در فرنچایز احتمالاً نادرست «جهان تاریک»، که در آن استودیوی افسانه‌ای قصد دارد مشهورترین هیولاهای فیلم‌لند خود را راه‌اندازی مجدد کند.

احتمالاً تاکنون تعدادی نقد تند از «مومیایی» را خوانده‌اید، ورودی افتتاحیه یونیورسال در فرنچایز احتمالاً نادرست «جهان تاریک»، که در آن استودیوی افسانه‌ای قصد دارد مشهورترین هیولاهای فیلم‌لند خود را راه‌اندازی مجدد کند. شاید من در سن پیری خسته می شوم، اما بیشتر از اینکه وحشت زده باشم، سرگرم بودم.

من را اشتباه نگیرید «مومیایی» به کارگردانی الکس کورتزمن (اگر می‌خواهید اسمش را اینطور بگذارید؛ من صادقانه فکر می‌کنم که اصطلاح بهتر در اینجا «ظاهراً از طرف مدیران استودیو نظارت می‌شود») توسط الکس کورتزمن بر اساس فیلمنامه‌ای از دیوید کوپ، کریستوفر مک‌کواری و دیلن ساخته شده است. کوسمن، چیزهای زیادی برای عصبانی شدن دارد. من در طول یک صحنه اولیه که در آن تام کروز، به عنوان غارتگری به نام نیک مورتون (اوه، "مورت، اکنون متوجه شدم)، شن و ماسه در سیناپس هایم گرفتم، و دستیارش، با بازی جیک جانسون، به طور تصادفی دسته ای از "عراقی ها" را سلاخی کردند. شورشیان» در تلاش برای ردیابی یک گنج مرموز. اوه، مطمئناً، فیلمسازان، به هر طریقی از یک جنگ غم انگیز و غیرضروری استفاده می کنند که هنوز هم عواقب وحشتناکی برای جهان دارد به عنوان پس زمینه توطئه های داستانی فیلم ترسناک احمقانه شما، اینجا مشکلی نیست.

و البته، تبعیض جنسی بسیار قدیمی در فیلم وجود دارد. «مومیایی» دو شخصیت زن دارد: یکی فاسد، هرچند نه غیرجذاب سلطنتی مصر باستان، احمانت، که زمانی که از مقبره‌اش در روزگار کنونی آزاد شد، تجسم همه بدی‌ها و چیزهای دیگر است. (در نقش سوفیا بوتلا ایفای نقش می‌کند که فیلم‌شناسی او نشان می‌دهد که او عادت کرده است که در فیلم‌های سینمایی بد استفاده شود). دیگری جنی (آنابل والیس) باستان شناس تقلبی/ مامور مخفی ضد شیطان واقعی است که عمدتاً قرار است توسط نیک نجات پیدا کند، و تهمت ظاهری اش نشان می دهد که کارت ویزیتش او را به عنوان یک "سرکش دوست داشتنی" توصیف می کند.

بنابراین بله، اگر کسی توهین کند، مطمئناً ممکن است. اما باید صادقانه بگویم - در مورد جنایت، چیزی تقریباً تحسین برانگیز در مورد گونه فیلم پیدا کردم. این به طرز شگفت انگیزی در قرض گرفتن برهنه از دیگر فیلم های ترسناک و علمی تخیلی بهتر است که من توانستم آن ها را مشغول ساختن چک لیستی از فیلم های مورد اشاره باشم. در افتتاحیه آن، بقایای تمدن گذشته در حالی که کارگران در حال تونل زدن در زیر زمین برای مسیر جدید مترو هستند، کشف می‌شوند. این مربوط به "Quatermass and the Pit" با نام مستعار "پنج میلیون مایل تا زمین" است. همانطور که بسیاری از منتقدان دیگر اشاره کرده اند، زمانی که شخصیت جیک جانسون به عنوان یک یاری مرده عاقل دوباره متولد می شود و به نیک هشدار می دهد که چگونه توسط تجسم شیطان شیطانی Ahmanet نفرین شده است، نوبت به "گرگینه آمریکایی در لندن" می رسد، البته با PG-13. - درجه بندی جلوه های ویژه به جای قسمتی از گوشت ذرت آغشته به سس کچاپ که از صورت گریفین دان در فیلم قبلی افتاد. چه چیز دیگری؟ زنی که بوسه‌اش نیروی حیات را از کسانی که آن را دریافت می‌کنند تخلیه می‌کند، از فیلم فضایی-خون‌آشام حواس‌پرتی «فورس»؟ بررسی. حشره‌ای که مغز را تخلیه می‌کند در «پیشتازان فضا 2: خشم خان» در گوش؟ بررسی. اسلپ استیک مهاجمان مرده را از "Evil Dead" بیرون آورده است؟ بررسی. دعوای زیر آب با مردگان «زامبی» لوسیو فولچی؟ بررسی. (اینها نیز به طور قابل توجهی از منبع منبع کمرنگ شده اند.) کسی می گوید "نقشه دارد؟" با لحن دقیقی که سر رالف ریچاردسون در "قصه های سردابه" استفاده کرد؟ همچنین بررسی کنید. حتی من را در مورد تصاحب یک خط معروف از فیلم هیولایی یونیورسال "Bride of Frankenstein" شروع نکنید. اما این زندگی است و آن فیلم به معنای واقعی کلمه متعلق به یونیورسال است.

در حال حاضر اشک های تمساح زیادی در مورد این واقعیت ریخته شده است که تام کروز توانا به خود اجازه داده است که در چنین فضایی مورد استفاده قرار گیرد، و همچنین اینکه راسل کرو مجبور شده است که با ظاهر شدن در نقش خود، به نوعی تقلید از خود فرو رود. رئیس آژانس ضد شیطان جنی، شخصیتی به نام دکتر هنری جکیل، و بله، همان مرد است. یا تکراری از همان مرد. همانطور که اتفاق می افتد، دکتر جکیل هرگز یکی از هیولاهای استودیوی یونیورسال نبود، اما شخصیت در مالکیت عمومی است، بنابراین حدس می‌زنم اربابان شرکت‌های جهان تاریک متوجه شدند «تو چه می‌دانی».

به هر حال، من نمی توانم برای هیچ یک از ستاره ها خیلی ناراحت باشم. همان‌طور که ریچارد هریس و ریچارد برتون سال‌ها قبل از ظهور راسل کرو متوجه شدند، زمانی در حرفه‌ی هر هنرپیشه ماچویی فرا می‌رسد که رویکرد هر بندری در سال مالی به مدیریت حرفه‌ای می‌رسد. همه چیز برای بهترین است در مورد کروز، او به خاطر حس ماجراجویی سینمایی‌اش، هر چیزی را که یک بار امتحان کنید، شهرت دارد و فرنچایزهایش را دوست دارد. شخصیت مورتون مسلماً بیش از هر بازی دیگری که بازی کرده است، یک شخصیت نابخردانه است. و با توجه به پایان فیلم، کمی ناامید هستم که او لری تالبوت نامیده نشد. اما چه کسی می داند، شاید او مجبور شود آن را برای قسط بعدی تغییر دهد. چیزی که من از هیچ چیز جز کنجکاوی پست منتظرش هستم.