Extraction

تاریخ ارسال : 1400/10/13

 Extractionبر اساس یک رمان گرافیکی نوشته شده و اکنون توسط جو روسو، کارگردان «انتقام‌جویان: پایان بازی» به عنوان وسیله‌ای برای خود ثور، کریس همسورث، اقتباس شده است.

 Extractionبر اساس یک رمان گرافیکی نوشته شده و اکنون توسط جو روسو، کارگردان «انتقام‌جویان: پایان بازی» به عنوان وسیله‌ای برای خود ثور، کریس همسورث، اقتباس شده است. همسورث که از قفل‌های بلوند، چکش قدرتمند و حس شوخ طبعی‌اش کوتاه شده، نقش یک مزدور ابرقهرمانی به نام تایلر راک را بازی می‌کند. با چنین نامی، می توانید آخرین پول خود را شرط بندی کنید که در یک مقطع زمانی در طول نمایش 116 دقیقه ای فیلم، تایلر با ساز باغبانی که نام او را دارد، بدی را بیرون خواهد آورد. این یک قتل ناخوشایند است، درست از دید یکی از صدها مورد اضافی قابل مصرف. چنین غم انگیزی نشان می دهد که رتبه R در این نسخه از نتفلیکس چقدر سخت خواهد بود. با سرها بد رفتار می‌شود، استخوان‌های شکسته بیرون زده و بدن‌ها از ساختمان‌ها پرت می‌شوند و پر از گلوله می‌شوند. توجه داشته باشید که شاکی نیستم، توجه داشته باشید که چقدر استقبال می‌شود که سام هارگرو، هماهنگ‌کننده بدلکاری که کارگردانی شده است، قتل‌عام را در بخش‌هایی به‌خوبی ویرایش‌شده و قابل دنبال کردن، قاب می‌دهد. من فقط به شما اطلاع می دهم که در اینجا به دنبال چه چیزی هستید.

رویداد عنوان مربوط به اوی ماهاجان (رودرکش جیسوال)، پسر نوجوان یک گانگستر زندانی بمبئی است. او توسط رقیب پدرش، امیر (پریانشو پاینیولی) ربوده می شود، که محافظ اوی، ساجو (راندیپ هودا) را در معرض خطر مرگبار قرار می دهد. ماهاجان بزرگ نمی تواند باج را بپردازد زیرا مالی او مسدود شده است، اما سندیکای او همچنان Rake را برای نجات فرزندش استخدام می کند. این آخرین ماموریت با حسن نیت همکارش نیک خان (گلشیفته فراهانی) مورد توجه استرالیایی مست قرار می گیرد. درصد شکست زیاد است، اما غیر قابل حل نیست. به علاوه، راک به پول نیاز دارد و آرزوی مرگ دارد. این مورد آخر ممکن است با فلاش بک های مبهم که در نیمه اول «Extraction» پراکنده شده اند، ارتباط داشته باشد.

شخصیت همسورث کلیشه‌های فیلم‌های اکشن بیشتری نسبت به قرص‌های کبدی کارتر دارد: او حتی در خطرات شدید هم غیرقابل تاب است، او راز غم‌انگیزی دارد، او هرگز یک عکس را از دست نمی‌دهد، از مواد مختلف قانونی و غیرقانونی سوء استفاده می‌کند، و دوستانی پیدا می‌کند که همیشه این کار را انجام می‌دهند. در لحظات نامناسب به او بپردازید. اما او جنبه ملایم تری نیز دارد، غریزه پدرانه ای که زمانی آشکار می شود که ماموریت نجات او به طرز خشونت آمیزی منحرف شود. او حاضر نیست اوی را رها کند حتی بعد از اینکه بچه قابل مصرف شود. "به من اعتماد داری؟" او می پرسد پاسخ می دهد که او این کار را نمی کند. راک قبل از اینکه او را از روی یک سقف و روی سقف دیگر هل دهد، می گوید: "خوب است."

ساجو، که به دستور رئیسش نقشه استخراج خود را اجرا می کند و ارتش قاتلان شرور امیر، به خراب کردن روز راک و افزایش تعداد بدن کمک می کند. همه آنها در مرکز هیجان انگیز فیلم نقش برجسته ای دارند، سکانسی جنجالی که در آن فیلمبردار نیوتن توماس سیگل، حیله یکباره «1917» سال گذشته را تداعی می کند. با یک تصادف اتومبیل شروع می شود و به پایان می رسد و به همان اندازه که پلتفرم نتفلیکس اجازه می دهد تکرار شود. مهمتر از همه، هارگرو دستگاه را قبل از اینکه منفور شود رها می کند.

فیلمنامه روسو به سرعت پیش می رود، اما شخصیت های شرور او صاف و تک بعدی هستند. امیر چیزی نیست جز یک سادیست درخشان که سرسپردگانش را مجبور می‌کند بچه‌ها را از ساختمان‌ها بیرون بیاورند، وقتی آنها را به عنوان قاتل استخدام نمی‌کند. تلاش فیلم برای ایجاد همدردی با وضعیت مخمصه راک مانند یک مصاحبه شغلی به نظر می رسد، زیرا اوی او را با سوالاتی درباره گذشته اش مطرح می کند در حالی که همسورث سعی می کند ماکو و از نظر عاطفی زخمی شود. او نیز تقریباً آن را از بین می برد. این بهانه برای نمایش با بازدید از گاسپار (دیوید هاربر)، مزدور همکار که "جانش را مدیون راک" است، آماده می کند. هاربر به‌طور مناسبی بامزه است، اما شخصیت او پیشرفت‌های تکان‌دهنده‌ای را به همراه دارد که فیلمنامه جرات پرداختن به آن را ندارد.

«استخراج» با یک نبرد تفنگی شدید و خوب روی پلی که توسط دژخیمان امیر مسدود شده بود به اوج می رسد. فلش مختصری از این اکشن در ابتدای فیلم دریافت می کنیم که راک چندین گلوله می گیرد و بدن خون آلود خود را روی بتن می کشد. وقتی برمی گردیم، می دانیم که به سمت یک شخصیت متفاوت حرکت می کنیم و قهرمان تراژیک فیلم و نیک خان در نهایت به جای اینکه فقط چشم راک در آسمان باشد، اسلحه به دست می گیرد. ما همچنین درک درهم‌آمیزی از کنایه داریم و یک عکس نهایی که تقلب مطلق است. مهم نیست که در هر زمان چه چیزی به دست می آوریم، همیشه با گلوله هایی که در گوشت می پیچند و انفجارهایی که ساختمان ها و وسایل نقلیه را منحرف می کنند، مشخص می شود.

در طول این ضرب و شتم، با اوی کمتر شبیه کودکی در مضیقه رفتار می شود و بیشتر شبیه بچه ای است که در فیلم های شین بلک پیدا می کنید، اگرچه او به اندازه کافی خسته نیست که بتواند دنیای بدبینانه بلک را تحمل کند. جیسوال و همسورث شیمی برنده ای دارند که تلاش می کند اپتیک ناخوشایند یک مرد سفید پوست را که به شدت در دریایی از شرورهای قهوه ای منفجر می شود، ملایم کند. بچه های شرور مسلح نیز وجود دارند، اما Rake فقط آنها را مورد ضرب و شتم قرار می دهد. شما نمی توانید او را به خاطر آن سرزنش کنید. می خواهند او را بکشند! اما نمی‌دانم اگر راک به‌جای هند و بنگلادش در نروژ بود، این عنصر به‌طور بی‌پروا – یا اصلاً به تصویر کشیده می‌شد. چیزی که باید در حین لذت بردن از کشتار در نظر بگیرید.